У Верховній Раді України зареєстрований проект Закону України `Про особливості застосування Закону України `Про вибори Президента України` при повторному голосуванні у грудні 2004 року`, повідомляє УНІАН.

Проект внесений народними депутатами України Анатолієм МАТВІЄНКОМ, Юрієм КЛЮЧКОВСЬКИМ, Іваном ІВАНЧО, Валерієм АСАДЧЕВИМ, Володимиром БОНДАРЕНКОМ.

Законопроектом пропонується, що парламент призначає дату для проведення переголосування повторного голосування на першу неділю з дня закінчення двадцятиодноденного терміну з дня ухвалення Верховним Судом України відповідного рішення, а також за поданням Президента України призначає новий склад Центральної виборчої комісії за принципом забезпечення паритетного представництва кандидатів на пост Президента України, включених до виборчого бюлетеня для повторного голосування.

Згідно із законопроектом, за 15 днів до дня переголосування повторного голосування утворюються територіальні виборчі комісії, не пізніше як за 10 днів до дня пере голосування - дільничні виборчі комісії.

При формуванні складу територіальних та дільничних виборчих комісій вимога щодо обов‘язковості проживання члена виборчої комісії у межах відповідного територіального виборчого округу або міста, на території якого розташований цей округ (частина шоста статті 23 та частина десята статті 24 Закону України `Про вибори Президента України`), не застосовується.

Законопроект передбачає, що рішення про внесення змін до складу виборчих комісій приймається не пізніше як за два дні до дня переголосування повторного голосування, а рішення відповідних виборчих комісій про дострокове припинення повноважень члена виборчої комісії, прийняті пізніше ніж за два дні до дня проведення переголосування повторного голосування, є недійсними. Рішення про дострокове припинення повноважень члена виборчої комісії приймається одночасно з рішенням про включення до складу відповідної виборчої комісії іншого представника від того ж кандидата. Повноваження територіальної чи дільничної виборчої комісії не можуть бути припинені достроково.

Голова та секретар територіальної та дільничної виборчої комісії повинні бути представниками різних кандидатів.

Також законопроектом передбачається, що територіальна виборча комісія не пізніш як за 10 днів до дня переголосування повторного голосування виготовляє новий примірник списку виборців для переголосування повторного голосування на звичайній виборчій дільниці на основі списку виборців, що використовувався під час голосування 31 жовтня 2004 року, з урахуванням уточнень, внесених до нього в порядку, встановленому Законом України `Про вибори Президента України`. Особи, включені до списку виборців на підставі відкріпних посвідчень на право голосу у день виборів, до списку виборців для переголосування повторного голосування не включаються.

Для контролю за списками виборців довірена особа кандидата має право отримати у відповідній територіальній чи дільничній виборчій комісії копію списку виборців по кожній виборчій дільниці відповідного територіального виборчого округу на паперовому та (або) електронному носії. Включення виборця до списку виборців у день голосування може здійснюватися лише на підставі рішення суду.

Також законопроектом пропонується виготовлення відкріпних посвідчень у кількості 0,5 відсотка від кількості виборців, внесених до списків виборців. При цьому, на бланку відкріпного посвідчення передбачається місце для номерів територіального виборчого округу та виборчої дільниці, де воно було видане; територіального виборчого округу, у якому виборець має намір проголосувати; прізвищ та підписів членів дільничної виборчої комісії – представників від обох кандидатів, які видали посвідчення; печатки дільничної комісії; підпису виборця, який отримав відкріпне посвідчення. Власноручна заява виборця на отримання відкріпного посвідчення може бути подана ним не пізніше 20 години останньої п`ятниці перед днем голосування.

Законопроектом передбачається певна процедура видачі, обліку та використання відкріпних посвідчень, ЦВК не пізніше як за 12 годин до початку голосування подає до територіальних комісій інформацію про очікувану кількість виборців, які голосуватимуть за відкріпними посвідченнями.

Голосування за межами приміщення для голосування здійснюється лише виборцями, які є інвалідами першої групи і нездатні пересуватися самостійно. Голосування за межами приміщення для голосування організовують два члени дільничної виборчої комісії - представники від різних кандидатів. Забороняється проведення голосування одночасно більш ніж з однією переносною малою скринькою.

Законопроект передбачає, що офіційні спостерігачі, які були зареєстровані для здійснення повноважень, передбачених Законом України `Про вибори Президента України`, до 21 листопада 2004 року, продовжують свої повноваження без додаткового їх підтвердження під час переголосування повторного голосування. Подання щодо реєстрації офіційних спостерігачів можуть вноситися не пізніше як за три дні до дня переголосування повторного голосування.

Законопроект передбачає, що до самого виборчого бюлетеня для переголосування повторного голосування включаються два кандидати на пост Президента України, які були включені до бюлетеня при повторному голосуванні. Якщо один з кандидатів, включених до бюлетеня при повторному голосуванні не пізніш як за десять днів до дня переголосування повторного голосування зняв свою кандидатуру шляхом подання письмової заяви до Центральної виборчої комісії, або Верховний Суд України за поданням Центральної виборчої комісії у порядку, встановленому Законом України `Про вибори Президента України` прийняв рішення про скасування реєстрації цього кандидата, до виборчого бюлетеня включається один кандидат. Виборчі бюлетені для переголосування повторного голосування виготовляються у кількості, що на один відсоток перевищує кількість виборців, які включені до списків виборців.

Законопроект закріплює, що виготовлення бюлетенів відбувається на одному поліграфічному підприємстві (Банкнотно-монетній фабриці), контроль за чим здійснюється комісією у складі чотирьох осіб (по дві особи від кожного кандидата). Для виборчих дільниць, які визначені для проведення голосування за відкріпними посвідченнями, виготовляється додаткова кількість виборчих бюлетенів, яка складає 0,5 відсотка від кількості виборців у відповідному територіальному виборчому окрузі.

Законопроект детально виписує процедуру дій дільничних і територіальних виборчих комісій до - під час - та після голосування.

Законопроект передбачає, що територіальна виборча комісія передає відомості по виборчому округу до ЦВК через інформаційно-аналітичну систему `Вибори` та телеграфом (телетайпом).

Серед інших обставин, через які дільнична виборча комісія може визнати голосування на дільниці недійсним, також зазначені:

1) виявлення у виборчих скриньках виборчих бюлетенів у кількості, що перевищує більш ніж на п`ять відсотків кількість виборців, які отримали виборчі бюлетені;

2) створення перешкод в здійсненні повноважень чи реалізації прав або недопущення в приміщення для голосування членів виборчих комісій, офіційних спостерігачів, представників засобів масової інформації бути присутніми під час проведення переголосування повторного голосування на виборчій дільниці у приміщенні, де проводиться голосування, на засіданнях виборчих комісій при підрахунку голосів, встановленні результатів голосування на виборчих дільницях та підсумків голосування в межах територіального виборчого округу.

Також законопроектом виписана процедура транспортування виборчої документації. Зазначено, що протоколи територіальних виборчих комісій приймаються, розглядаються та оголошуються на засіданні ЦВК.

Проект закону виписує і процедуру подання та розгляду скарг щодо порушень, які мали місце під час голосування. Зазначається, що встановлення ЦВК результатів виборів Президента України в порядку, передбаченому статтею 84 Закону України `Про вибори Президента України`, здійснюється лише після закінчення строку оскарження та розгляду скарг відповідними виборчими комісіями та судами.

Джерело: УНІАН