Аналіз положень Конституції України, відповідних міжнародних документів і Закону України `Про об’єднання громадян` дає підстави для висновку про те, що Комітет національного порятунку є громадською організацією, яка діє відповідно до законодавства України. Про це йдеться в заяві Київського юридичного товариства, яку підписав його голова Олег Березюк. `Згідно з ст. 17 Закону `Про об’єднання громадян`, громадські організації, їх спілки можуть легалізувати своє заснування шляхом письмового повідомлення відповідно Міністерству юстиції України, місцевим органам державної виконавчої влади, виконавчим комітетам сільських, селищних, міських Рад. Як відомо, КНП зробив таке повідомлення через засоби масової інформації, і ціла низка місцевих рад, органів виконавчої влади, підприємств і установ, громадський організацій, представників влади та інших посадових осіб, мільйони громадян виступили з підтримкою створення та діяльності КНП.` - йдеться в заяві.
Також згідно зі статею 20 Закону `Про об’єднання громадян`, видані КНП декрети цілком відповідають змісту закріплених тут прав. Разом з тим, вони за своєю спрямованістю мають політико-рекомендаційний характер. Їх можна вважати певного роду політичним деклараціями, які відображають певні положення Конституції та чинного законодавства України. Невиконання положень цих декретів не тягне за собою юридичної відповідальності, а може тягнути лише моральну та політичну відповідальність.

`Найбільшій критиці з боку окремих осіб було піддано рішення КНП про створення організації `Народна самооборона` і покладення на неї обов’язку по забезпеченню правопорядку у державі. Проте, як видається, і у цьому разі КНП діє у межах чинного законодавства. Адже `Народна самооборона` за своїми ознаками не є забороненими законом воєнізованим, а тим більше збройним формуванням, а відповідно до Закону України `Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону`, громадяни України відповідно до Конституції України мають, зокрема, право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об`єднання для участі в охороні громадського порядку, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров`я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань. Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути створені на засадах громадської самодіяльності як зведені загони громадських формувань, спеціалізовані загони (групи) сприяння міліції, асоціації громадських формувань тощо.` - роз`яснюються в заяві.

Новий вибір- 2004