Київ. 27 червня. УНІАН. Представники громадськості заявляють про тиск з боку Міністерства інфраструктури України при формуванні Громадської ради, яка покликана забезпечити громадський контроль за діяльністю міністерства.

Про це на прес-конференції в УНІАН заявив голова установчих зборів від Профспілки працівників автотранспорту та шляхового господарства Володимир Вакуленко.

«Міністерство інфраструктури приховує інформацію про негативну оцінку його діяльності громадським контролюючим органом - Громадською радою, яка визнала роботу міністерства незадовільною. Ця Громадська рада була ліквідована. Зараз створено нову Громадську раду, яка теж не подобається міністерству. Тому і цій раді не дають розпочати роботу. При цьому в новій Громадській раді на 80% нові люди, які знову не подобається міністерству», - сказав він.

Відео дня

Також, за словами Вакуленка, не вирішуються проблеми, порушені спільним представницьким органом профспілок транспортної галузі в рамках колективного трудового спору на галузевому і національному рівні.

«По трудовому спору ми не можемо сісти за стіл переговорів з міністерством, яке не виконує доручення прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана щодо врегулювання колективного трудового спору. У зв'язку з цим у нас не залишається вибору, окрім як проводити загальнонаціональний страйк наприкінці вересня і домагатися таким шляхом вирішення проблеми», - сказав він.

Крім того, Вакуленко зазначив, що близько 40-50% міжобласних перевезень здійснюються нелегальними перевізниками, через що легальні перевізники стають банкрутами.

«За останній час багато підприємств стають банкрутами. Підприємств, які займаються районними перевезеннями, зараз практично не залишилося. Міжобласні перевезення здійснюються на 40-50% нелегальними перевізниками. За підрахунками експертів, тіньовий оборот в нашій країні (в транспортній галузі - УНІАН) становить 30-40 млрд грн з урахуванням таксомоторів, а бюджет недоотримує від цього 1-12 млрд грн податку щороку», - сказав він.

Присутній на прес-конференції представник лічильної комісії установчих зборів від «Самооборони Майдану Вінниччини» Олег Долинський підкреслив, що ініціативна група запропонувала сформувати нову Громадську раду шляхом електронного онлайн-голосування, яке не передбачено законодавством і яке легко фальсифікувати.

«15 червня 2017 року відбулись установчі збори з формування Громадської ради при Міністерстві інфраструктури України. За результатами рейтингового голосування учасники обрали 35 представників з 88 інститутів громадянського суспільства, які протягом найближчих двох років повинні відстоювати інтереси галузі в профільному відомстві. Ініціативна група запропонувала сформувати нову Громадську раду виключно шляхом електронного онлайн-голосування. Це не передбачено ні чинним положенням про Громадську раду, ні постановою уряду №996. Такий спосіб голосування дає можливості для маніпуляцій. Наприклад, всі знають, що за 300 дол. легко можна купити 1,5 тис.голосів», - сказав він.

Крім того, Долинський зазначив, що має намір подати два позови до суду на Міністерство інфраструктури.

«Перший - щодо оціночних суджень про те, що метою установчих зборів було створення залежної Громадської ради, яка займалася б лобіюванням інтересів бізнес-структур. Другий - з приводу незаконної бездіяльності міністерства, Тому що воно мало розмістити протокол засідання в триденний термін, а не писати про процедурні моменти», - сказав він.

Довідка УНІАН. Громадська рада при Міністерстві інфраструктури України є постійно діючим колегіальним виборним консультативно-дорадчим органом, утвореним для забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства інфраструктури України, підприємств, установ, організацій, які підпорядковані й перебувають у його системі управління, для налагодження ефективної взаємодії зазначених органів з громадськістю, врахування громадської думки під час формування та реалізації державної політики в галузях авіаційного, автомобільного, залізничного, морського і річкового, міського електричного транспорту.