Київ. 27 жовтня. УНІАН. Представники духівництва сподіваються на розвиток і сприяння роботі католицьких шкіл в Україні.
Про це вони заявили під час прес-конференції в УНІАН.
Єпископ–помічник Київської архієпархії Української Греко-Католицької Церкви Йосип Мілян зазначив, що в Україні впровадження католицької школи розпочалося з демократичними процесами, зокрема, в 1991 році у Львові було відкрито приватний ліцей імені Климентія Шептицького.
Він зазначив, що католицька освіта сьогодні – це 7 дитячих садочків, де виховується 336 дітей, 11 шкіл та католицький університет.
Крім того, додав Мілян, «ми в Києві розвиваємо цілу ідею міжнародної католицької школи імені Митрополита Андрея Шептицького й маємо проект еко-школи на 600 місць».
Єпископ Харківсько-Запорізької дієцезії Станіслав Широкорадюк наголосив, що освіта є не лише наданням людині знань, але і є дуже важливим аспектом виховання. Він зазначив, що католицькі школи мають три мети – педагогічне, культурне й моральне виховання.
Водночас перший заступник міністра освіти й науки України Володимир Ковтунець нагадав, що минулого року було ухвалено зміни до освітнього законодавства, якими релігійним організаціям було дозволено засновувати школи. «Ми маємо небагато, але певну кількість дуже гарних релігійних шкіл. Передусім християнських шкіл, які працюють не лише із дітьми з родин, які належать до відповідної конфесії, але дуже успішні навіть серед невіруючих людей», – сказав він.
Представник уряду висловив думку, що без розширення діяльності закладів освіти, які засновуються релігійними організаціями, «дуже багато проблем нам просто не вирішити». «Ми декларуємо нові підходи до освіти. Навчання – це компетентнісний підхід, виховання – це формування цінностей. Без допомоги релігійних громад, без допомоги закладів освіти, які засновуються релігійними організаціями, нам цю проблему вирішити буде дуже й дуже важко, якщо не сказати, що ми взагалі її не вирішимо», – зазначив Ковтунець.
За його словами, у суспільстві є сильний супротив проти допуску у сферу освіти закладів, заснованих релігійними організаціями. «Я не кажу про релігійні заклади. Я кажу про заклади, які засновуються релігійними організаціями, які виконують державні стандарти освіти. Але які й формують цінності, насамперед християнські цінності, можуть бути й інші вірування», – сказав заступник міністра.
Зараз же, нагадав Ковтунець, перше читання пройшов новий закон про освіту. «Ми даємо можливість усім релігійним організаціям засновувати заклади освіти, які будуть виконувати українські стандарти, коли йдеться про формальну освіту і все інше, виховний процес вони вестимуть так, як вважають за потрібне, відповідно до своїх переконань», – зауважив він.
Крім того, Ковтунець зазначив, що нині відбувається «процес визнання документів про освіту, виданих духовними закладами освіти». «Від молодшого спеціаліста до кандидатів і докторів наук із богослов’я», – сказав він і додав, що зараз ці дипломи визнаються на державному рівні.
Водночас керівник напряму католицького шкільництва Комісії в справах освіти та виховання УГКЦ Петро Майба зазначив, що наразі частина наявних шкіл є приватними, а частина – державними, які «керуються статутом і діють відповідно до ідеї католицького шкільництва, тобто, вони є християнського спрямування». «Труднощі, з якими ми особливо стикаємося зараз – це є фінансування. Оскільки дійсно, не маючи підтримки з боку держави наші школи деколи є під ризиком, що вони можуть ставати школами для багатших або спроможніших верств населення», – сказав він і висловив сподівання на ухвалення закону про освіту в цілому та отримання відповідної підтримки цих закладів освіти з боку держави.
Крім того, заступник прес-секретаря Римо-Католицької Церкви в Україні oтець Дієго Саез зазначив, що днями в Києві відбудеться засідання комітету Католицької освіти Європи (СЕЕС). Мілян пояснив, що Асамблея комітету проходитиме 28–29 жовтня під назвою «Міжкультурний та міжрелігійний діалог у католицьких школах».
«Цей європейський комітет із католицької освіти є міжнародним неприбутковим об’єднанням. Цей комітет сприяє співпраці 28 католицьких освітніх мереж у 26 країнах Центральної, Східної й Західної Європи», – сказав він і додав, що серед цих країн є й Україна.
Комітет, зазначив Мілян, зокрема, сприяє розвитку вільної католицької освіти в різних європейських організаціях. Його представлено понад 35 тисячами шкіл і 8 млн учнів.