Київ. 1 червня. УНІАН. Міжфракційне об'єднання Верховної Ради "Депутатський контроль" закликало Міністерство економічного розвитку і торгівлі на наступне засідання Кабінету міністрів підготувати рішення про продовження до кінця 2016 року дії сертифікатів УкрСЕПРО, які органи Міністерства внутрішніх справ відмовляються приймати при реєстрації автомобілів, що імпортуються, в зв'язку з набуттям чинності з 10 лютого норми закону про технічне регулювання, що скасовує дію сертифікатів.
Про це повідомив представник об'єднання, народний депутат України Геннадій Кривошея на прес-конференції в УНІАН.
“Сьогодні понад 5 тисяч людей, за моїми підрахунками, не можуть поставити на облік свої транспортні засоби. Власники відповідних компаній, які проводили сертифікацію транспортних засобів, купували їх (сертифікати - УНІАН) у державних установ з метою забезпечення своєї діяльності, а сьогодні зіткнулися з тим, що їхні сертифікати раптом втратили силу з незрозумілих підстав, з однієї причини - Міністерством економіки на початку року не був введений перехідний період для того, щоб звичайні люди використовували ті сертифікати, за які вони заплатили гроші в бюджет. ... Я б хотів почути, як голова підкомітету з технічного регулювання, що Мінекономіки до найближчої середи зможе винести на засідання уряду проект постанови, або хоча б наказ, який продовжить дію сертифікатів принаймні до кінця цього року", - сказав він.
При цьому Кривошея зазначив, що кількість органів, які зараз можуть сертифікувати автотранспорт, скоротилася зі 112 державних і приватних підприємств до 6 держкомпаній, а вартість сертифікації зросла з кількох сотень гривень до 3-5 тис. грн.
У свою чергу, заступник керівника департаменту технічного регулювання Мінекономрозвитку Олександр Гіленко, присутній на прес-конференції, підкреслив, що раніше широкий спектр компаній, що займаються сертифікацією, фактично не проводили відповідні тести автомобілів, а лише формально надавали величезну кількість сертифікатів, що технічно неможливо надати за обмежений проміжок часу за умови дотримання всіх необхідних процедур.
“Саме ці органи, а їх було близько 120, видавали сертифікат за дві години після перетинання кордону автомобілем. І саме в цих органах машина за дві години після перетинання кордону "потрапляла" у Запоріжжя, де отримувала сертифікат. Ціна була 300 грн, в деяких регіонах ціна була 150 грн. Чому так було? Тому що реально оцінка транспортних засобів не проводилася. Вони просто збирали гроші", - зазначив Гіленко.
Також чиновник підкреслив, що, за офіційною інформацією від 6 органів, які зараз проводять сертифікацію автотранспорту, інформації про черги немає, а середня ціна сертифікації становить 900-1200 грн.
“Чому було 150 грн? Тому що 150 грн - це без поїздки автомобіля в лабораторію і без проведення будь-яких процедур сертифікації. Просто видача документа. А це - безпека громадян", - сказав представник Мінекономрозвитку.
При цьому, за його словами, проблема визнання сертифікатів УкрСЕПРО дійсно існує, і міністерство готове сприяти упровадженню перехідного періоду.
“Я абсолютно згоден, що питання перехідного періоду для сертифікатів УкрСЕПРО потрібно розглядати. Однозначно, що цих сертифікатів не буде взагалі, але, враховуючи велику кількість звернень, це, мабуть, треба робити", - зазначив Гіленко.
Як повідомляв УНІАН, 10 лютого набув чинності ухвалений ще в 2012 році закон про технічне регулювання, який передбачає реформування системи державної сертифікації, зокрема ввезених в країну транспортних засобів. Раніше для розмитнення та реєстрації автомобілів необхідно було отримати сертифікат технічного відповідності в українській системі сертифікації УкрСЕПРО. Такі сертифікати видавали акредитовані державні та приватні установи. Однак новий закон передбачає передачу даних функцій від Міністерства економічного розвитку до Міністерства інфраструктури та скасування дії цих сертифікатів, що викликало проблеми з реєстрацією авто, що імпортуються, на початку 2016 року.