Київ. 25 травня. УНІАН. Депутати Верховної Ради та учасники ринку імпорту автомобілів закликають уряд продовжити дію сертифікатів, необхідних для реєстрації ввезених автомобілів, щоб відновити нормальну діяльність на ринку старих авто, який практично зупинився на початку 2016 року у зв'язку з прийнятим у 2012 році законом про технічному регулюванні.
Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив народний депутат України, співголова міжфракційного депутатського об'єднання «Депутатський контроль» Геннадій Кривошея.
«Якщо Мінекономрозвитку не врахував необхідний перехідний період, ми просимо сьогодні зробити все для того, щоб діючі сертифікати УкрСЕПРО можна було використати хоча б до кінця цього року, щоб сервісні центри могли і далі працювати і приймати їх для реєстрації автомобілів, - сказав Кривошея. – Я пропоную ці пропозиції оформити у вигляді офіційного документа від нашого депутатського об'єднання «Депутатський контроль» і направити всім профільним міністерствам».
За словами Кривошеї, 10 лютого набув чинності прийнятий ще у 2012 році закон про технічне регулювання, який передбачає реформування системи державної сертифікації, у тому числі ввезених в країну транспортних засобів. Раніше для розмитнення та реєстрації автомобілів необхідно було отримати сертифікат технічної відповідності в українській системі сертифікації УкрСЕПРО. Такі сертифікати видавали акредитовані державні та приватні установи. Однак закон, що набув чинності, передбачає передачу цих функцій від Міністерства економічного розвитку до Міністерства інфраструктури. У зв'язку з цим Мінекономрозвитку на початку року видало указ про те, що органи реєстрації транспортних засобів при Міністерстві внутрішніх справ не повинні приймати видані до лютого сертифікати, хоча, за словами Кривошеї, строк дії таких сертифікатів становить 3 роки і багато з них дійсні до 2018 року. Водночас Мінінфраструктури досі не видало нових правил сертифікації, що призвело до проблем при реєстрації авто.
Як зазначив депутат, сьогодні сертифікацією, згідно з рішенням Мінекономрозвитку, можуть займатися лише 6 державних інститутів, тоді як раніше було понад 100 приватних і державних установ, які видавали такі сертифікати. Це призвело до подорожчання послуг з 300-400 грн до 3-3,5 тис. грн, а також до створення черги на проходження сертифікації, яка на сьогодні становить понад 5000 тис. машин.
Голова правління громадської організації «Всеукраїнська асоціація імпортерів автомототехніки» Юрій Матчук повідомив під час прес-конференції, що на ринку склалася проблема, коли компанії ввозять автомобілі до країни, розмитнюють їх і продають населенню, а потім громадяни не можуть поставити їх на облік, оскільки в сервісних центрах МВС у них не приймають куплені раніше сертифікати УкрСЕПРО. «Якщо раніше компанії завозили в Україну 300-400 уживаних автомобілів на день, то тепер не завозять і 100, а це робочі місця і податки», - сказав Матчук. Також він зазначив, що раніше Мінекономрозвитку взагалі збиралося скасувати сертифікати, однак, як тепер стало відомо, Міністерство інфраструктури збирається робити нову систему сертифікації. «Коли підписували Угоду про асоціацію з Євросоюзом, то взяли на себе зобов'язання, що ми цю систему взагалі скасуємо. Бо якщо розібратися, це парадокс. Україна, яка ніколи не виробляла, наприклад, мікроавтобусів, має державні стандарти на відповідність концерну Mercedes. Уявляєте, тобто автомобіль Mercedes може не відповідати стандартам України», - сказав Матчук. На його думку, сертифікація повинна проводитися лише на відповідність екологічності викидів, а також необхідно повернути технічний огляд для визначення справності авто.
Як повідомляв УНІАН, створена головою Закарпатської обласної держадміністрації Геннадієм Москалем робоча група представників власників автомобілів з іноземною реєстрацією та юристів Закарпатської митниці пропонує збільшити термін перебування в Україні автомобілів з іноземною реєстрацією до одного року з діючих нині 5 днів.
В рамках Угоди про асоціацію з ЄС, в Україні з 1 січня 2016 року набула чинності норма закону щодо запровадження стандарту Євро-5, таким чином, ввезення до країни авто, що не відповідають екологічним вимогам стандарту Євро-5, тобто таких, яким більше 5 років (старше 2010 року), заборонено.
Як зазначив директор з маркетингу групи компаній «АІС» Сергій Боровик, якщо в Україні хтось з імпортерів поставляв автомобілі стандарту Євро-4, і цю ж модель почнуть поставляти вже з новим стандартом, то ціна на неї в доларовому еквіваленті буде на 3-5% дорожче, ніж це було раніше. Але з іншого боку, з 1 січня скасовано додатковий імпортний збір, який становив 5%. Відповідно, скасування імпортного збору нівелює підвищення ціни через вищий стандарту Євро-5.
Фото з прес-конференції : http://photo.unian.net/ukr/themes/65544