Київ. 17 травня. УНІАН. У Києві 10-12 червня у виставковому центрі "КиївЕкспоПлаза" відбудеться перша міжнародна виставка електромобілів Plug-in Ukraine, під час якої будуть також представлені електростанції та комплектуючі для цього транспорту.
Як повідомив на прес-конференції в УНІАН один із організаторів виставки, директор компанії «Євроіндекс» Володимир Шмуклер, її головною метою є популяризація екологічного транспорту в Україні.
“Це не автосалон. Це виставка, присвячена розвитку електротранспорту в країні. У неї три основних аспекти. Перший, безумовно, - це електромобілі. Другий - це двоколісний електротранспорт. І третій аспект, без якого перші два не зможуть розвиватися, - це інфраструктура. Це зарядна інфраструктура, яка є дуже важливою і якої в країні практично немає", - сказав Шмуклер.
Шмуклер також відзначив, що всього в Україні вже продано близько 1 тис. електромобілів, і до 2020 року щорічний імпорт електромобілів може становити до 10 тис. одиниць.
При цьому він зазначив, що існує кілька перешкод для розвитку українського ринку електромобілів.
“Перша проблема - це відсутність інфраструктури. Друга - це відсутність державної програми підтримки", - додав він.
Як зазначив один із організаторів виставки, керівник проекту Emobilis Сергій Нікулін, Україна суттєво відстає від європейської тенденції зростання продажів електромобілів.
“Для нашої країни дуже важливо, щоб люди знали, що таке електромобіль, що він є і що ринок розвивається. У 2015 році із 46 тис. проданих в Україні автомобілів тільки 1% становили електромобілі", - сказав Нікулін.
При цьому він відзначив, що навіть у Норвегії, яка є одним із головних популяризаторів екотранспорту і яка стала четвертою країною, в якій продаж електромобілів перевищив 100 тис. одиниць, люди звертаються з питаннями: як управляти електромобілем, де його заряджати тощо.
Як зазначив під час прес-конференції генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД), яка виступила одним із партнерів виставки, Олег Назаренко, Україна зараз не може собі дозволить запровадити систему держкомпенсації за купівлю екотранспорту, як це передбачено в більшості розвинених країн, але зараз йде робота щодо спрощення системи оподаткування на придбання такого транспорту.
“Ми прекрасно розуміємо, що наша країна перебуває у скрутному становищі. У нас не те що 17 тис. дол., як у США, Франції чи Німеччини, а й навіть 5-6 тис. у нас ніхто робити не буде. Тому ми ставимо перед собою реальні завдання. Говоримо на рівні чиновників і з депутатами - ніхто не вимагає ніяких повернень з бюджету, просто вважайте, що або ці електромобілі не будуть завозити взагалі, або їх завезуть, але ви не отримаєте жодної копійки", - сказав Назаренко.
Він також додав, що таким методом вже вдалося домогтися скасування мита на імпорт електромобілів, а також йде доопрацювання законопроекту №1912 про скасування ПДВ при купівлі такого транспорту.
Організатори також зазначили, що на участь у виставці Plug-in Ukraine подали заявки понад 30 компаній. Зокрема, як відзазначив Нікулін, виробники найбільш популярних електромобілів на виставці представлені не будуть, оскільки не мають офіційних представництв в Україні. Але ці електромобілі будуть представлені компаніями-імпортерами: Eco-cars, Oxygen, Electrocars Club та іншими.
Також Шмуклер відзначив, що під час виставки передбачені тест-драйви електромобілів, мотоциклів, електровелосипедів, а для власників електромобілів вхід на виставку буде безплатним.
Як повідомляв УНІАН, раніше представник японської автомобільної корпорації Nissan в Україні, виробника найбільш популярного у світі електромобіля Nissan Leaf, повідомив УНІАН, що до першого кварталу 2017 року компанія не планує початок офіційних продажів в Україні своїх електромобілів. За його словами, дане рішення було прийнято у зв'язку з незацікавленістю українського уряду в популяризації електромобілів і відсутністю відповідної інфраструктури.
25 листопада минулого року Верховна Рада ухвалила закон, яким звільняються від ввізного мита операції з ввезення в Україну транспортних засобів, оснащених електричними двигунами. Разом з тим, Рада не прийняла проект закону, що передбачає тимчасове, до 1 січня 2020 року, звільнення від податку на додану вартість та акцизного збору з операцій із ввезення і постачання на митну територію України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами.
Крім того, у березні цього року, на питання, чи планує Міністерство інфраструктури представити стратегію створення і розвитку інфраструктури для станцій обслуговування і зарядки електромобілів, в міністерстві відповіли, що "зараз у світі йде експертна дискусія, чи можна вважати електромобілі екологічно чистим видом транспорту". Крім того, в міністерстві навели розрахунки про шкоду вироблення електроенергії, необхідної для зарядки такого транспорту, і навели як приклад досвід Сінгапуру, уряд якого відмовився віднести електромобілі до екологічного виду транспорту і відмовився надати їм відповідні преференції.