Київ. 25 березня. УНІАН. Громадська організація «Автомайдан Київ» запускає проект «АЗС-контроль», метою якого є інформування населення щодо якості автомобільного пального в мережах АЗС, а також про ознаки завищення його вартості.
Про це на прес-конференції в УНІАН повідомив координатор організації «Автомайдан Київ» Дмитро Карп.
«Ми хочемо перевірити абсолютно всі заправні станції з приводу якості нафтопродуктів, які вони продають, і будемо це робити... Через деякий час ми дамо прес-конференцію, на якій розповімо, що у нас вийшло, на яких станціях ми виявили неякісний бензин і до яких висновків ми дійшли щодо вартості», - сказав Карп і закликав автомобілістів надсилати проекту інформацію щодо неякісного пального на АЗС для проведення його експертизи.
За його словами, українські мережі АЗС не реагували належним чином на падіння світових цін на нафту.
«Ми бачимо величезне падіння вартості нафти фактично зі 100 до 30 дол./барель. При цьому ціни на бензин ростуть і ростуть, а не падають», - підкреслив координатор.
Він зазначив, що багато хто пояснює зростання цін на пальне високим курсом долара, однак протягом останніх 12 місяців курс долара був відносно стабільним і перебував на рівні 23-24 грн/дол.
На думку Карпа, на українському ринку пального існує цінова змова між мережами АЗС, щоб мінімізувати конкуренцію між гравцями ринку.
«Існує картельна змова між рітейлерами, які тримають ціни на певному рівні. Через це немає вільної конкуренції й нікому не вигідно продавати бензин за адекватною ціною», - вважає він.
Також він повідомив, що більшість АЗС торгують контрафактним бензином низької якості, що дозволяє отримувати мереж значні прибутки, не сплачуючи податки, які у вартості легального пального досягають 45%.
«За нашими оцінками, приблизно 50-60% бензину на АЗС продається контрафактного, який робиться на так званих «самоварах». Завдяки цій колосальній податковій маржі практично всім АЗС вигідно продавати контрафактне пальне», - додав Карп.
У свою чергу координатор організації Сергій Строй зазначив, що податки в Україні сягають половини вартості пального, при цьому держава не здійснює належного контролю за якістю нафтопродуктів.
«Реально контролювати якість бензину наша держава не може, хоча при цьому отримує божевільні податки», - обурився Строй.
Він підкреслив, що через неякісне пальне автомобілі необхідно часто ремонтувати на СТО, що вимагає значних фінансових витрат із боку автовласника.
Як повідомляв УНІАН, 23 березня Антимонопольний комітет України вчергове звинуватив мережі АЗС, зокрема що працюють під брендом WOG, OKKO, Shell, SOCAR, у змові при підвищенні вартості бензину А-95 у період 19-21 березня на 1 грн – до 21,99 грн/л.
В АМКУ заявили, що це ще один факт неодноразової практики зазначених учасників ринку щодо встановлення й підтримання на однаковому рівні роздрібних цін на пальне.
13 січня 2016 року прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк доручив голові Міністерства енергетики та вугільної промисловості України Володимиру Демчишину, а також голові Антимонопольного комітету України Юрію Терентьєву провести переговори з операторами ринку нафтопродуктів для зниження цін на бензин на тлі падіння цін на нафту.
Водночас Яценюк дав доручення АМКУ напрацювати формулу ціноутворення на нафтопродукти залежно від ціни на нафту за принципом «чим вища ціна на нафту в світі, тим вища ціна на АЗС, і навпаки». За словами прем'єра, АМКУ протягом кількох тижнів «не спромігся цього зробити».
Фото-новини з прес-конференції: http://photo.unian.net/ukr/themes/64109