Виборча кампанія в Кривому Розі проходила в конкурентних умовах - ОПОРА

15:57, 24 березня 2016
Останні події
60 0

Київ. 24 березня. УНІАН. В Громадянській мережі ОПОРА заявляють, що кампанія з виборів мера Кривого Рогу на Дніпропетровщині проходила у конкурентних умовах.

Про це сказав сьогодні на прес-конференції в УНІАН аналітик ОПОРИ Олексій Клюжев.

«В цілому виборча кампанія відбувалася в конкурентних умовах, не дивлячись на ризики, які є щодо участі посадових осіб органів влади у передвиборній агітації. З 15 кандидатів 11 впродовж виборчого процесу проявляли регулярну та помітну агітаційну кампанію. Це свідчить, що у виборців Кривого Рогу є реальна альтернатива вибирати між різними політичними силами», - сказав Клюжев.

За його словами, проміжні фінансові звіти про надходження та використання коштів виборчих фондів кандидатів засвідчили, що вони спільно витратили понад 1 млн 925 тис. грн на здійснення передвиборної агітації. Лідерами за агітаційними витратами виявилися Юрій Вілкул (понад 748 тис. грн), Семен Семенченко (близько 485 тис. грн), Микола Колесник (понад 370 тис. грн).

При цьому експерт зазначив, що майже 100% усіх коштів виборчих фондів цих кандидатів були сформовані за рахунок добровільних внесків фізичних осіб, при цьому до фонду Вілкула усі громадяни вносили однакові суми. Із 10 кандидатів, які, відповідно до закону «Про місцеві вибори», відкрили рахунки виборчих фондів, лише 8 вчасно надали до територіальної виборчої комісії проміжні фінансові звіти.

Крім того, як підкреслив Клюжев, агітаційна кампанія супроводжувалася застосуванням технологій «чорного піару», розповсюдженням недостовірних даних та агресивною риторикою кандидатів.

«Матеріали передвиборної агітації Семена Семенченка, які були спрямовані проти Юрія Вілкула, упереджені повідомлення в окремих ЗМІ щодо Миколи Колесника та Семена Семенченка, анонімна політична реклама із конфліктними акцентами не сприяли проведенню належної дискусії між кандидатами про перспективи локального розвитку», - сказав Клюжев.

Крім того, за його словами, виборчий процес супроводжувався достатньо масовими порушеннями законодавчих обмежень щодо ведення передвиборної агітації, в тому числі шляхом розміщення матеріалів агітації у неналежних місцях та їх розповсюдження без обов’язкових вихідних даних.

Клюжев зазначив, що у Кривому Розі забезпечено виготовлення виборчих бюлетенів, які вже були передані від міської до районних в місті виборчих комісій. Усього районні в місті виборчі комісії отримали 520 тис. 539 виборчих бюлетенів, які будуть зберігатися ними до моменту їх передачі ДВК міста.

Як повідомляв УНІАН, Криворізький міськвиборчком за результатами другого туру виборів міського голови, які відбулися 15 листопада 2015 року, оголосив переможцем представника «Опозиційного блоку» Юрія Вілкула. За інформацією на сайті ЦВК, він отримав 89 209 голосів виборців (49,25%), а його суперник, представник «Самопомочі» Юрій Милобог - 88 457 голосів (48,83%).

Останній заявив про фальсифікації й оскаржив оголошені результати виборів у судах, однак суди відхилили його позови.

Фракція «Самопоміч» у Верховній Раді вимагала призначити нові вибори мера Кривого Рогу, зокрема блокуючи трибуну парламенту.

23 грудня ВР ухвалила закон про проведення 27 березня 2016 року позачергових виборів Криворізького міського голови.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter