Партії витратили на підготовку до місцевих виборів майже 2 млрд грн – експерти

15:16, 20 жовтня 2015
Останні події
115 0

Київ. 20 жовтня. УНІАН. Політичні партії витратили на підготовку до місцевих виборів майже 2 млрд грн.

Про це йдеться у спільному дослідженні Комітету виборців України та інтернет-видання Depo.ua, оприлюдненому на прес-конференції в УНІАН.

Як повідомив головний редактор Depo.ua Віталій Пирович, місцеві вибори обійшлись політикам у не меншу суму, ніж витрачену на останні парламентські: найбільші політичні партії України витратили на вибори не менше як 1,8 млрд грн.

За словами експерта, ці витрати можна поділити на 4 великі групи: пряма реклама (на вулицях, телебаченні, на радіо, у друкованих та електронних ЗМІ); прихована реклама, або так звана “джинса”; витрати на утримання виборчих штабів та підкуп виборців: як прямий — продукти харчування, купони на безкоштовні послуги, готівкові кошти, так і опосередкований — облаштування дитячих майданчиків, доріг, лав тощо.

Також Пирович зауважив, що лише на так звану зовнішню рекламу політики викупили майже 75% усіх рекламних площ, тобто, близько 15 тисяч білбордів, витративши на таку рекламу за 2 місяці виборчих перегонів загалом 105 млн грн. Телевізійна реклама обійшлась політикам у 550-600 млн грн. А замовні рекламні сюжети, так звана “джинса” - у 200 млн грн.

Таким чином, загальна сума витрат на телевізійну рекламу становила майже половину від усіх витрат на вибори — 800 млн грн.

Своєю чергою генеральний директор Комітету виборців України Олексій Кошель зазначив, що, за підрахунками КВУ, щоб стати депутатом обласної ради, кандидат має купити близько тисячу голосів виборців по 300 грн за голос. Тобто, на прямий підкуп в одному окрузі кандидатам необхідно витрати 300 тис. грн.

Для депутата міської ради вартість одного голосу та мінімальна кількість куплених виборців залежить від розмірів міста: в малих містах - 100 грн за голос за необхідності купити 300 голосів, а у великих - за необхідності купити 500 виборців загальні витрати на підкуп становлять близько 150 тис. грн. Таким чином, за підрахунками КВУ, рекламна кампанія включно з можливим прямим та непрямим підкупом виборців у малому місті коштуватиме близько 100 тис. грн, у великому — 600 тис.

В цілому учасники даного дослідження порахували, що на кожного виборця політики в ході нинішньої виборчої кампанії витратили близько 10 грн.

Як повідомляв УНІАН, кампанія з чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів розпочалась 5 вересня.

Голосування відбудеться 25 жовтня.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter