Київ. 17 червня. УНІАН. Українські фотографи на круглому столі, організованому в прес-центрі УНІАН, обговорили підсумки престижної щорічної премії в галузі медійної фотографії World Press Photo 2015.

Учасники круглого столу обговорюючи тему «World Press Photo: підходи та принципи відбору робіт на конкурс медійної фотографії» висловили стурбованість, що на конкурсі Україну представляв 51 фотограф, але серед них лауреатів не було.

Координатор конкурсу World Press Photo Мікаел Димитрій Бройнвелс зазначив, що організація є незалежною і неупередженою у проведенні конкурсу. Він нагадав, що востаннє від України серед головних переможців був фотограф Гліб Гаранич у 2009 році з роботами про війну в Грузії.

“World Press Photo є конкурсом, який показує, що сталося в світі за цей рік. Дуже важливо, що тематика, яка відбувається тут в Україні, була представлена на конкурсі", - сказав Бройнвелс, зазначивши, що в світі крім подій в Україні, важливе значення мали події, пов'язані з поширенням лихоманки Ебола в Африці, діями радикальних ісламістів з "Боко Харам" або війною в Секторі Газа.

За його словами, для організації дуже важливо, що її вважають надійною і такою, що користується довірою.

"Ми є незалежними, і тому немає нікого, ніякої організації, або країни, або сторони, які могли б якось впливати на проведення конкурсу або на його правила, або на те, які категорії представлені або на процес формування журі", - додав Бройнвелс.

Крім того, він додав, що на конкурс надійшли роботи від понад 5600 фотографів зі 132 країн світу.

Американський фотограф українського походження Джозеф Сивенький висловив думку, що було б непогано, щоб серед членів журі були представники України.

Разом з тим, штатний фотограф Assosiated Press Єфрем Лукацький вважає, що на конкурсі журі не враховують ризику фотожурналістів, на який вони йдуть при висвітленні подій в особливості в умовах війни і гарячих точках. Зокрема, він звернув увагу, що українські фотографії з Донецького аеропорту залишилися без належної уваги.

Український фотограф Віктор Марущенко, який очолює свою власну авторську школу фотографії, вважає, що українським фотографам необхідно змінювати підходи у власному ставленні до роботи і досягненні необхідного результату.

“Події в нашій країні дуже сильно активізували журналістську фотографію, і я вважаю, що хлопці, які знімали і Майдан, і війну, вони виросли не тільки фотографічно, а й громадянськи. Це великий з їхнього боку подвиг, створити такий великий масив фотографій, і, безумовно, потрібна певна сатисфакція. Але відразу ж, на першому етапі, ми постали перед таким конфліктом, який сьогодні існує між світовою фотографією і нашим досить низьким рівнем, який є у нас. Тобто фотографія сьогодні так сильно змінилася і настільки ускладнилася, що просто видавати фотографії з подій, цього замало", - зазначив Марущенко.

Зокрема, він висловив думку, що українські фотографи, знімаючи подієву фотографію на Майдані, чи на Донбасі, не розвивають далі тематику, не приділяють увагу осмисленню всіх подій і сторін у композиції. На його думку, фотографи повинні працювати з образами. “Якщо ми говоримо про журналістику двадцятого століття і журналістику сьогоднішню, безперечно, з'являється більше образів, ніж прямих фотографій, і цей вплив абсолютно потрібно враховувати. Сьогодні взаємодія між образами і прямою фотографією, вона очевидна", - зазначив він.

Фото заходу в УНІАН: http://photo.unian.net/ukr/themes/57906