Основною загрозою розвитку української IT-сфери є відплив кваліфікованих кадрів – експерти

18:37, 08 червня 2015
Останні події
430 0

Київ. 8 червня. УНІАН. Основною загрозою розвитку української сфери інформаційних технологій є відплив кваліфікованих кадрів за кордон через нестабільну ситуацію в Україні, що впливає на зниження темпів зростання IT-сектора.

Про це на прес-конференції в УНІАН повідомила голова комітету навчання і розвитку Всеукраїнської асоціації HRFORUM Катерина Ковалевська.

«З одного боку, є замовники, які турбуються щодо того, що розробники перебувають в Україні, на території високої «турбулентності» й високих ризиків. З іншого боку, розробники хочуть стабільності й хочуть безпеки для себе і своїх сімей», - сказала Ковалевська, відзначаючи основні причини відпливу кадрів у галузі.

За її словами, на сьогоднішній день у світі спостерігається глобальний дефіцит фахівців у цій сфері. Так, наприклад, у Західній Європі до 2030 року для того щоб забезпечити зростання економіки, потрібні додаткові 12 млн IT-фахівців.

Присутня на прес-конференції глобальний HR-директор компанії Luxoft Катерина Губарєва відзначила, що міжнародні компанії, що перевозять провідних IT-фахівців, які мають досвід у ІТ-сфері, тим самим сприяють створенню нових робочих місць в Україні, в першу чергу, молодших спеціальностей.

«Релоцируючи наших провідних фахівців, ми тим самим, як би це парадоксально не звучало, створюємо робочі місця в Україні. Так, в Європі низький попит на молодших спеціалістів. Якщо ми говоримо про релокації старших фахівців, тобто провідних розробників, керівників проектів, керівників невеликих команд, то переїжджають в основному вони», - відзначила Губарєва.

У свою чергу Ковалевська зазначила, що у зв'язку з високим рівнем середньої заробітної плати на цьому ринку в Україні значно зріс попит на IT-спеціальності, а це, в свою чергу, сприяло розвитку освіти у сфері інформаційних технологій у нашій країні.

«У нас є певні плюси – це популяризація професії фахівців IT... Серед позитивних факторів, які впливають на сферу, слід відзначити переформатування освіти, а саме IT-освіти. В першу чергу, популярність приватних короткострокових і середньострокових програм», - сказала Ковалевська.

У свою чергу, директор з маркетингу та PR веб-порталу Rabota.ua Максим Немеш повідомив, що за минулий рік кількість пропозицій для IT-фахівців з боку роботодавців збільшилась на 35%. При цьому кількість вакансій у сфері інформаційних технологій, як і раніше, перевищує кількість розміщених резюме.

«Кількість пропозицій для IT-фахівців навряд чи відразу наштовхує їх на думку поїхати, тому вибрати є з чого... На сьогоднішній день ми маємо збільшення пропозицій, і я думаю, що така тенденція збережеться в майбутньому», - вважає Немеш.

На прес-конференції експерти також представили результати премії HR in IT: Best Practices Award, в рамках якої були відібрані кращі практики управління людськими ресурсами в компаніях сфери інформаційних технологій. Так, за результатами оцінки кейсів українських IT-проектів, лауреатами премії стали компанії Luxsoft, Ciklum та Trionika.

«Це компанії, які змогли в сучасних умовах імплементувати високі технології в управління талантами і створити новий галузевий стандарт», - наголосила Ковалевська.

Як повідомляв УНІАН, на думку ряду експертів ринку інформаційних технологій економічна криза і військові дії на сході України змусили вітчизняні стартапи в IT-сфері переорієнтуватися з внутрішнього ринку на міжнародні. Водночас, незважаючи на воєнні дії на Донбасі, міжнародні інвестори не втратили інтерес до українських IT-стартапів.

Довідка УНІАН. Всеукраїнська асоціація HRFORUM була заснована в 2012 році й займається популяризацією HR-професії та стратегічної ролі HR-функції, проведенням досліджень та моніторингом світових трендів і розвитком гуманітарної інфраструктури в Україні. Асоціація об'єднує більш як 200 HR-фахівців. У травні 2013 року HRFORUM одержав офіційний статус спостерігача при Європейській Асоціації Управління Персоналом (EAPM).

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter