Київ. 15 травня. УНІАН. В Україні в ході проведеного представниками громадської ініціативи моніторингу розміщеної зовнішньої реклами виявлено 35 компаній, у продукції яких наявні ознаки сексизму.
Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомила голова секретаріату Індустріального гендерного комітету з реклами (ІГКР), генеральний директор Української асоціації маркетингу (УАМ) Ірина Лилик, презентуючи результати проведеного в квітні дослідження.
Вона пояснила, що вивчалась саме зовнішня реклама, тому що вона найчастіше потрапляє на очі громадян.
За інформацією Лилик, моніторингом було охоплено 11 великих міст України, в тому числі міста-мільйонники. Це, зокрема, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Київ, Кривий Ріг, Одеса, Полтава, Рівне, Харків, Чернівці. Лилик зазначила, що до роботи були залучені волонтери та експерти мережі громадської ініціативи. В об’єкти спостереження потрапило більше 3,5 тис. рекламних площин по Україні.
«Ми виділили спочатку 135 компаній, у рекламній продукції яких були підозри на наявність сексизму. Із 135 ми визнали, що у 35 рекламних компаній не витримувались стандарти», - сказала Лилик. Вона уточнила, що лише 2 із цих 35 компаній - всеукраїнського рівня, решта – регіональні.
Найбільше компаній, які не відповідають стандартам, моніторинг виявив у Києві, Одесі та Кривому РОЗІ.
Щодо стандартів, на які посилаються експерти, то Лилик відзначила, що вони були напрацьовані спільно з низкою гендерних організацій та зареєстровані у 2012 році ДП «Український науково-дослідний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» як Стандарт організацій України під номером СОУ 21708654-002-2011. Перед цим рекламна та гендерна спільнота виступили з ініціативою розробки норм недискримінаційної реклами з урахуванням досвіду європейських країн, в результаті чого й був напрацьований відповідний документ - «Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статі». Наразі вимоги Стандарту підписали: УАМ, Всеукраїнська рекламна коаліція, Українська асоціація маркетингу, Спілка рекламістів України, Міжнародна асоціація маркетингових ініціатив, Індустріальний телевізійний комітет, Інститут ліберального суспільства, ВГО «Школа рівних можливостей», «Центр гендерно-правової освіти, Жіночий консорціум України, а також низка інших організацій.
Лилик додала, що для цих організацій дотримання Стандарту є обов’язковим, для решти ж компаній на рекламному ринку його норми є рекомендаційними. Але вона сподівається, що кількість підписантів під зазначеним документом буде розширюватись.
Щодо подальших дій, які здійснює громадська ініціатива, реагуючи на сексистську рекламу, Лилик поінформувала, що направлені листи в компанії щодо необхідності замінити таку продукцію. Як результат, запевнила вона, частина реклами вже знята і робота в цьому напрямку продовжується.
У свою чергу голова Рівненського представництва ІГКР, віце-президент УАМ Олександр Гладунов зазначив, що цей моніторинг є лише 1-м етапом дослідження, головна мета якого виявити тенденцію до збільшення чи зменшення рекламної продукції з ознаками сексизму.
«Ми пройшли перший етап моніторингу і отримали перші результати: скажімо – 21. Добре це чи погано? Якщо в нас будуть результати декількох циклів моніторингу, ми зможемо говорити про тенденції, про зростання чи падіння, ми зможемо порівнювати… Власне, ми прийняли рішення робити щорічні такі дослідження зовнішньої реклами», - сказав він.
Фото новини з прес-конференції: http://photo.unian.net/ukr/themes/56931