У громадянській мережі поінформували, що більша категорія звернень стосувалася адміністративних правопорушень.

Київ. 29 березня. УНІАН. Спостерігачами Громадянської мережі ОПОРА направлено до Національної поліції 616 звернень щодо порушень виборчого процесу.

Про це на прес-конференції в УНІАН заявила координатор громадянської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська.

Відео дня

«Якщо говорити про звернення наших спостерігачів до Національної поліції, то таких було 616 за цей період. І фактично більша категорія звернень стосувалася адміністративних правопорушень щодо здійснення передвиборчої агітації, розповсюдження матеріалів без вихідних даних - 498», - сказала вона.

Водночас у звіті мережі ОПОРА щодо виборчого процесу зазначається, що зафіксовано 53 звернення за подіями, які могли бути кваліфіковані за статтею 212-10 КУпАП (зокрема, здійснення агітації особою, яка не має на це права, у формах і засобами, що суперечать Конституції або законам України (в тому числі непрямий підкуп виборців за рахунок товарів та послуг, вартість яких становить до 57,63 грн), або інше порушення правил агітації).

Щодо розміщення агітаційних матеріалів, то за фактами їх розміщення у заборонених місцях до поліції скеровано 28 звернень, а щодо розміщення з порушенням правил благоустрою – 4, в одному випадку звернення стосувались порушень правил фінансування виборчої кампанії.

«Представниками Національної поліції на час підготовки звіту складено за зверненням представників Громадянської мережі ОПОРА 204 протоколи про адміністративні правопорушення, cудами за результатом розгляду цих матеріалів притягнуто до відповідальності 24 особи. Серед областей України під час виборчого процесу спостерігачами Громадянської мережі ОПОРА найбільше підготовлено звернень до Національної поліції у Харківській (82 звернення), Дніпропетровській (81 звернення), Житомирській (63 звернення) областях. Найбільш активно представники територіальних підрозділів Національної поліції реагували на порушення виборчого законодавства за зверненнями від спостерігачів Громадянської мережі ОПОРА в Київській (26 протоколів про адміністративне правопорушення), Харківській області (24 протоколи), Житомирській (22 протоколи) областях», - йдеться у звіті.

Водночас, як зазначає ОПОРА, якщо аналізувати подані заяви в розрізі кандидатів, до яких, ймовірно, може бути дотичне порушення (наприклад, зовнішня агітація кандидата без вихідних даних), найбільше заяв було подано щодо подій та фактів, які можуть мати прив’язку до агітаційної кампанії кандидатів: Юлії Тимошенко (116 випадків, найбільше в Харківській та Житомирській областях – по 18), Андрія Садового (93 випадки, найбільше у Полтавській та Дніпропетровській областях – по 14 і 11 відповідно), Олега Ляшка (75 випадків, з них у Житомирській області 15 порушень та 12 в Дніпропетровській), Анатолія Гриценка (71 випадок), Петра Порошенка (48 випадків), Руслана Кошулинського (38 випадків), Олександра Шевченка (31 випадок), Сергія Капліна (30 випадок), Олександра Вілкула (29 випадків), Євгенія Мураєва (21).

Разом з тим, спостерігачами Громадянської мережі ОПОРА подано 13 повідомлень про вчинення злочинів.

Крім того, у звітному періоді спостерігачі ОПОРИ продовжували фіксувати порушення законодавчих обмежень щодо ведення передвиборної агітації кандидатами на пост президента.

Як зазначається, найбільш поширеними були випадки розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без передбачених законом вихідних даних. При цьому, наголошують у ОПОРІ, кількість таких порушень зменшилась порівняно з попередніми звітними періодами. Це дозволяє стверджувати, що найчастіше ці порушення здійснюються місцевими командами кандидатів на пост президента, а не мають централізований характер, сказано у звіті.

У різних регіонах спостерігачі ОПОРИ виявили друковані матеріали без вихідних даних на користь кандидатів: Руслана Кошулинського, Олександра Шевченка, Володимира Зеленського, Юлії Тимошенко, Олега Ляшка та деяких інших.

«Відповідно до закону України «Про вибори президента України», друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити обов’язкові відомості, тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів. Ця законодавча норма фактично є механізмом попередження випадків фінансування матеріалів передвиборної агітації не з виборчого фонду. У незначній кількості зафіксовані випадки розміщення агітаційних матеріалів у будинках і в приміщеннях органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форм власності», - наголосили в мережі ОПОРА.