Кожен автомобіліст з кожного придбаного літра пального для свого авто сплачує 0,21 євро акцизного збору, 0,16 з яких направляється у Дорожній фонд для фінансування будівництва і ремонту доріг.
Київ. 26 березня. УНІАН. Офіс ефективного регулювання (BRDO) запустив портал моніторингу фінансування будівництва і ремонту автомобільних доріг України, де кожен охочий може в режимі онлайн відстежити хід виконання дорожніх робіт і обсяг освоєння бюджетних коштів на ці цілі в конкретній галузі.
Новий портал презентував керівник BRDO Олексій Гончарук на прес-конференції в УНІАН.
«Ми скористалися відкритими даними і вирішили зібрати їх в одному порталі... Ви маєте право знати, яким чином бюджетні кошти витрачаються на будівництво і ремонт доріг. Для цього ми й створили цей портал моніторингу витрат коштів, які ми з вами направляємо на дороги», - сказав Гончарук.
Він зазначив, що кожен автомобіліст з кожного придбаного літра пального для свого авто сплачує 0,21 євро акцизного збору, 0,16 з яких направляється у Дорожній фонд для фінансування будівництва і ремонту доріг, який почав діяти з 1 січня 2018 року.
«Дорожній фонд є однозначним позитивом як цільове джерело фінансування дорожньої сфери. Але за фактом, безплатні дороги в Україні - це міф, всі наші дороги є платними. Наприклад, проїхавши від Києва до Одеси, ви сплачуєте більш як 200 грн у Дорожній фонд, направляючи кошти на належну якість доріг. Але вона такою не є», - зазначив Гончарук.
За словами керівника сектора «Транспорт та інфраструктура» BRDO Владислава Притоманова, який також взяв участь у прес-конференції, портал дозволить ефективно контролювати використання коштів на ремонт доріг у розрізі областей та доріг державного і місцевого значення, на безпеку руху, а також відстежувати тендери в областях з ремонту доріг і фактично освоєні кошти на ці цілі.
Притоманов також зазначив, що з 2016 року по січень 2019 року 40% доріг будувалися державною акціонерною компанією «Автомобільні дороги України», яка є дочірнім підприємством «Укравтодору».
«Фактично, 40% грошей витрачалися замовником і передавалися своєму підприємству, і 60% використовувалися приватними підрядниками», - наголосив керівник профільного сектора BRDO.
У свою чергу, присутній на прес-конференції директор департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку і автомобільних перевезень Міністерства інфраструктури України Віктор Сасін подякував співробітників Офіс ефективного регулювання за створення порталу і зазначив, що «Укравтодор» надає Мінінфраструктури звіти про обсяги виконаних дорожніх робіт і відповідні витрати, а міністерство аналізує дану інформацію, зіставляючи її з відкритими даними на подібних ресурсах.
«Ніхто не забороняє працівникам СБУ користуватися цим порталом і теж проводити аналіз. Якщо ми як міністерство будемо виявляти факти порушення, ми зобов'язані згідно з чинним законодавством повідомити про це правоохоронні органи, що ми й будемо робити, користуючись даними порталом у тому числі", - додав Сасін.
Як повідомляв УНІАН, за даними "Укравтодору", на будівництво, реконструкцію і ремонт доріг державного значення в 2019 році буде направлено близько 20 млрд грн із загальної суми 34,4 млрд грн, яка закладена у Дорожньому фонді на дороги державного значення. У цілому на ремонт і будівництво доріг місцевого і державного значення в бюджеті передбачено понад 50 млрд грн, що є рекордною сумою за всі роки незалежності нашої країни.
Довідка УНІАН. BRDO (Better Regulation Delivery Office) - незалежний експертно-аналітичний центр, який фінансується Європейським Союзом у рамках проекту FORBIZ і в рамках Ініціативи EU4Business з метою поліпшення умов ведення бізнесу та інвестиційної привабливості України.