Громадянська організація ОПОРА зафіксувала за 8 місяців понад 1,5 тис. випадків використання депутатами бюджетних коштів з метою непрямої агітації

15:53, 07 березня 2019
Останні події
105 0

Київ. 7 березня. УНІАН. Спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА в червні 2018 - січні 2019 року зафіксували 1506 випадків використання бюджетних ресурсів на реалізацію інфраструктурних проектів та соціально-економічних заходів з метою непрямої агітації на користь народних депутатів або політичних партій, 75,2% з яких були профінансовані за рахунок субвенції на соціально-економічний розвиток окремих територій.

Як повідомила на прес-конференції в УНІАН координатор виборчих і політичних програм Громадянської мережі ОПОРА Ольга Айвазовська, недосконалий механізм розподілу субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток регіонів дає змогу народним депутатам використовувати бюджетні кошти для непрямої передвиборної агітації населення, у зв'язку з чим відповідна постанова уряду про порядок і умови надання цього ресурсу потребує удосконалення.

«Ближче до виборів практично всі ініційовані проекти, які покриваються за рахунок субвенції на соціально-економічний розвиток територій, мають політичну складову, спостерігається неінформування громадськості про те, що це бюджетні кошти, а не кошти народного депутата або його фонду... Наші рекомендації не були враховані. Упродовж 2018 року в нас було кілька публічних заходів за участю прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, про цю проблему він поінформований, але виходячи з аналізу постанови, яка уточнювалася і оновлювалася, жодні зміни не було враховано. Також ми поінформували про це наших західних партнерів», - повідомила Айвазовська.

Вона зазначила, що Рахункова палата України також надала свої рекомендації уряду щодо більш прозорого розподілу субвенцій з держбюджету, проте вони не були враховані.

«У нас є комунікація з Рахунковою палатою, тому що у них у звітах фактично ті ж самі цифри, що ці кошти неефективно використано, і незрозуміла система оцінки ефективності реалізації цих проектів, але поки що уряд не прислухався ні до ОПОРІ, ні до Рахункової палати», - зазначила Айвазовська.

У цілому, за словами координатора виборчих і політичних програм ОПОРИ, в 2016-2018 роках з держбюджету за програмою субвенцій на соціально-економічний розвиток регіонів було виділено 12 млрд грн, які були спрямовані на реалізацію більш як 30 тис. інфраструктурних проектів та соціально-економічних заходів.

Зокрема, згідно з результатами моніторингу, у 65,2% зафіксованих подій непряму агітацію здійснювали в основному самі народні обранці, у 12,3% - засоби масової інформації, у 10,1% - помічники парламентарів, у 8,5% - органи місцевого самоврядування та державної влади або їхні посадові особи і в 3,9% - представники політичних партій.

Моніторинг визначив два основні типи ймовірного використання бюджетних ресурсів з метою непрямої агітації: публічні заходи - 42,7% і активність у ЗМІ/соціальних мережах - 46,3%.

Як зазначив присутній на прес-конференції аналітик даних ОПОРИ Андрій Савчук, з року в рік організація фіксує збільшення частки профінансованих державою проектів на суму менш як 50 тис. грн.

«Якщо в 2016 році тільки 13% профінансованих державою об'єктів становили менш як 50 тис. грн, то вже в 2018 році таких проектів уже 37%. Крім того, порівняно з 2016 роком, зменшився і середній розмір субвенції на 41,5% - до 386 тис. грн з 660 тис. грн», - зазначив аналітик.

Згідно з презентованими в ході заходу даними моніторингу, Громадянська мережа ОПОРА зафіксувала вищезгадані випадки непрямої агітації з використанням бюджетних ресурсів у всіх регіонах України.

Зокрема, найбільше таких випадків спостерігачі ОПОРИ виявили в Черкаській (124), Львівській (119), Волинській (109), Рівненській (100), Миколаївській (98) та Полтавській (98) областях. При цьому найменшу кількість таких подій було зафіксовано в Запоріжжі (20), Донецькій області (16), в Києві (16) і Луганській області (7).

Як повідомляв УНІАН, за даними Громадянської мережі ОПОРА, частка незначних проектів, що являють собою не реальне фінансування розвитку регіонів, а скоріше непряму передвиборну агітацію, в 2016 році становила 17%, у 2017 році - 26%, у 2018 році - 23%.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter