Дебати мають відбуватися не пізніше як за тиждень до дня голосування, оптимально – в попередні вихідні, 23 або 24 березня.

Київ. 1 березня. УНІАН. Агентство моделювання ситуацій ініціює загальнонаціональний проект обов’язкових публічних дебатів, в яких ще перед першим туром мають взяти участь п’ять найбільш рейтингових кандидатів у президенти України.

Про це під час прес-конференції в УНІАН повідомили директор Агентства моделювання ситуацій Віталій Бала та заступник директора АМС Олексій Голобуцький.

«Ми ініціюємо проведення теледебатів у першому турі. Останні соціологічні дані, які можна буде оприлюднити до дня голосування – перша п’ятірка, яка буде у соцопитуваннях – ми пропонуємо долучитися до пропозиції проведення телевізійних дебатів. У зв’язку з цим ми підготували меморандум про обов’язкові публічні дебати першої за рейтингами п’ятірки кандидатів в президенти України», - розповів Бала.

За його словами, формат дебатів пропонується максимально жорстким: жодних ведучих чи журналістів як учасників – тільки незалежний модератор, що слідкуватиме за часом виступів та дотриманням теми; жодних розлогих доповідей на вільну тему, зручну для кандидата; жорсткий таймінг відповідей; конкретні формулювання питань, однакових для кожного кандидата.

«Дебати не мають стати «теплою ванною» для жодного кандидата. Дебати мають дати виборцям конкретні відповіді на конкретні запитання, а не чергові гасла і загальні фрази. «Задача-мінімум» дебатів у настільки жорсткому форматі: дати змогу зорієнтуватись як мінімум тій половині виборців, що заявляє про готовність прийти на дільниці, але досі не знає, за кого голосувати. «Задача-максимум»: результати дебатів мають відкоригувати позицію тих виборців, котрі вже визначились – зміцнити впевненість тих виборців, котрі отримають підтвердження своєї думки про кандидата, або поміняти вибір тих, хто виявить, що мав хибні уявлення про позицію кандидата», - зауважив Бала.

Він додав, що дебати мають відбутись не пізніше як за тиждень до дня голосування, оптимально – в попередні вихідні, 23 або 24 березня.

За словами Голобуцького, запитання для публічних дебатів підготовані аналітиками Агентства моделювання ситуацій, вони поділені на три блоки: перший стосується передвиборчої кампанії і програми кандидатів, другий – дій кандидатів після виборів, третій – геополітичних орієнтирів кандидатів.

Агентство моделювання ситуацій запрошує всіх зацікавлених – консалтингові компанії, партії, громадські організації та ініціативи, журналістів, телеканали, ЗМІ – підтримати цей меморандум і долучитись до організації таких дебатів.