Понад третина українців є читачами електронних книжок, а аудиторія аудіокнижок за останні 4 роки зросла втричі.
Київ. 27 листопада. УНІАН. Протягом року хоча б одну друковану книжку прочитали 62% українців.
Про це свідчать представлені на прес-конференції в УНІАН результати всеукраїнського дослідження “Ukrainian Reading Publishing Data 2018”, здійсненого культурно-видавничим проектом ГО “Читомо” спільно з цифровим видавництвом GUTENBERGZ у співпраці із соціологічною службою Центру Разумкова.
“Коли ми починали це дослідження, то були досить скептичні: потенційні культурні й інтелектуальні зрушення у суспільній свідомості після Революції Гідності, очевидно, могли бути цілком нівельовані несприятливими економічними обставинами, зростанням цін на книжки, поверненням російської книги на український ринок. Проте результати нас здивували - можемо відзначити позитивну динаміку у зростанні книжкової аудиторії, позитивні тенденції у мовному, жанровому і навіть гендерному аспектах. Тепер ми можемо заявляти про перспективність книжкового ринку в Україні, спираючись на конкретні цифри”, - зазначила співзасновниця ГО “Читомо” Ірина Батуревич.
За її словами, 62% українців протягом року прочитали хоча б одну друковану книжку, 22% - кілька разів на рік, 19% - кілька разів на місяць, 16% - кілька разів на тиждень, близько 8% читають друковані книжки щодня. Ніколи не читають друкованих книжок близько 36% респондентів.
Батуревич додала, що понад третина українців є читачами електронних книжок, а аудиторія аудіокнижок за останні 4 роки зросла втричі.
Як зазначив директор соціологічної служби Центру Разумкова Андрій Биченко, 38% опитаних протягом року купили і прочитали хоча б одну книжку.
“Якщо вираховувати із загальної кількості населення віком від 18 до 59 років, то це близько 10 млн людей”, - підкреслив він.
За словами Батуревич, наразі зростає кількість людей, яким не принципово, якою мовою читати книги - російською чи українською.
“Цікаво, що молоді частіше ніж старші обирають українську мову. Це свідчить про те, що є великі підстави для продовження тенденції україномовного читання в майбутньому”, - додав Биченко.
Дані опитування свідчать, що найпопулярнішими видавництвами серед українців є “Ранок”, “А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА” та “Книжковий клуб сімейного дозвілля”.
“Найпопулярнішим автором очікувано стала Ліна Костенко, їй вже "наступає на п'яти" Сергій Жадан, третю сходинку посів Юрій Андрухович”, - розповіла співзасновниця ГО “Читомо”.
Крім того, за словами Батуревич, опитування провели й серед популярних українських видавців.
“Серед найбільших галузевих проблем вони бачать низьку купівельну спроможність населення, брак дистриб'юторів та мереж книгорозповсюдження й відсутність культури читання”, - додала вона.
Опитування проводилось з 26 жовтня по 1 листопада серед українців віком від 18 до 59 років в усіх регіонах України за винятком тимчасово окупованих Криму і територій Донецької та Луганської областей за репрезентативною вибіркою (2013 респондентів). Теоретична похибка вибірки не перевищує 2,3%. Експертне опитування видавців проводилось з 12 по 23 листопада серед учасників найбільших книжкових виставок країни (102 респонденти) шляхом онлайн-анкетування