Прорахувати економічно обгрунтований тариф на проїзд допоможе запровадження єдиного електронного квитка.

Київ. 10 липня. УНІАН. Підвищення тарифів на проїзд у громадському транспорті є необгрунтованим без проведення прозорого аудиту доходів комунального транспорту і приватних перевізників, а також запровадження єдиного електронного квитка.

Про це заявили народні депутати України, члени партії ВО «Свобода» Юрій Левченко та Андрій Іллєнко на прес-конференції в УНІАН, в якій також взяли участь експерти.

Відео дня

«По суті, підвищення цін буде в два рази. Це нібито мотивується тим, що громадський транспорт перебуває в поганому стані, й мають бути додаткові надходження для забезпечення його розвитку та рентабельності. Всі ці обгрунтування абсурдні..., тому що немає реального обліку доходів. Як можна порахувати обгрунтований тариф, якщо ти не знаєш, скільки збираєш доходу з конкретного маршруту? А на сьогодні київська влада цього не знає, тому що величезна кількість доходів, особливо в маршрутному транспорті, проходить поза обліком, готівкою, і потім у вигляді корупційних потоків осідає в кишенях чиновників Київської міської держадміністрації», - сказав Левченко.

Він зазначив, що, наприклад, велика кількість доходів від реклами в КП «Київський метрополітен» також не враховується, через що обгрунтований тариф прорахувати неможливо.

Левченко вважає, що виходом із ситуації є запровадження єдиного електронного квитка, про який столична влада говорить вже не перший рік.

«Доки не буде затверджений єдиний електронний квиток на всі види громадського транспорту в місті Київ, який дозволив би належним чином враховувати доходи, до цього моменту не може йтися ні про яке підвищення тарифів, тому що будь-яке таке підвищення береться зі стелі», - сказав він.

Левченко зазначив, що спірною є і логіка про обов'язкову рентабельність громадського транспорту. Досвід розвинених країн за останні 10-15 років показує, що все більше великих міст переходять на дотаційний комунальний транспорт.

«Логіка про те, що комунальний транспорт обов'язково має бути прибутковим або виходити в нуль, спрямована лише на самозбагачення чинного керівництва міста Києва», - наголосив він.

Як заявив Іллєнко, необхідно провести незалежний громадський аудит транспортної системи міста Києва.

«Ми пропонуємо план, який передбачає системний аудит всієї транспортної системи Києва - величезного мегаполісу, який в принципі ніколи не проводився», - сказав Іллєнко. За його словами, це забезпечить вкладення доходів у розвиток комунального транспорту, а не відхід грошей «до прокладок, які ці гроші виводять».

За словами інших учасників прес-конференції, замість підвищення тарифу на проїзд у громадському транспорті, щоб додатково поповнити столичну казну, можна було б затвердити підвищення тарифів на паркування, які не змінювали з 2011 року. Крім того, заощадити бюджетні гроші дозволило б затвердження альтернативного проекту транспортної розв'язки на Шулявці.

«Повна вартість розв'язки, я думаю, може зрости до 1,2 млрд грн. Це відрізняється від вартості альтернативної трирівневої розв'язки приблизно у півтора рази, не на користь затвердженого «Чотирилистника», - зазначив архітектор, фахівець з транспортного планування, автор проекту трирівневої розв'язки Віктор Петрук.

Учасники прес-конференції також оголосили про проведення біля стін Київської міської держадміністрації акції протесту в зв'язку з необгрунтованим рішенням про підвищення цін на проїзд 12 липня з 9.30 до 10-ї години ранку, до якої можуть долучитися всі бажаючі жителі столиці.

Як повідомляв УНІАН, влада Києві планує з 14 липня підвищити вартість поїздки в громадському транспорті, як у наземному, так і в метрополітені, в 2 рази - до 8 грн.

17 січня Верховна Рада ухвалила закон, що дозволяє органам місцевого самоврядування впроваджувати автоматизовані системи оплати проїзду, зокрема, електронний квиток, у міському та приміському пасажирському транспорті. Очікується, що електронна система оплати проїзду підвищить дохідність державного транспорту і, як результат, сприятиме скороченню потреби в бюджетному фінансуванні.

За словами міністра інфраструктури Володимира Омеляна, надходження до місцевих бюджетів від пасажирських перевезень комунальним транспортом зростуть на 40-50% після запровадження єдиного електронного квитка.