Київ. 23 травня. УНІАН. Українські телеканали в цілому об'єктивно висвітлювали президентську виборчу кампанію в країні.

Про це йшлося сьогодні на прес-конференції в УНІАН під час презентації попередніх результатів моніторингу висвітлення виборчої кампанії.

Експерт Ради Європи із питань медіа-моніторингу Расто Кужел наголосив, що на сьогодні український медійний простір перебуває під враженням від подій на сході України, і це, звичайно, вплинуло на те, як українські ЗМІ висвітлюють виборчу компанію. Він зауважив, що в українських медіа в ході нинішньої виборчої кампанії було менше «джинси», ніж на попередніх виборах, водночас залишається вплив думки власника на редакційну політику того чи іншого ЗМІ.

Відео дня

"Але цього разу вибори висвітлюються набагато об'єктивніше, набагато повніше порівняно з тим, що ми спостерігали на попередніх кампаніях", - наголосив Кужел.

За його словами, позитивним є поява на різних каналах великої кількості ток-шоу, де кандидати могли вільно висловлювати свою позицію. Також він високо оцінив проведення на Першому національному передвиборчих дебатів.

Шеф-редактор проекту "Телекритика" Наталія Лігачова поінформувала, що її організація провела кілька моніторингів щодо додержання свободи слова в Україні. Вона зауважила, що їх дослідження показали, що ця виборча кампанія пройшла у набагато кращих умовах, ніж попередні.

"Наші моніторинги не зафіксували обмеженість телеканалів у якійсь критиці влади", - наголосила вона.

Лігачова погодилась з тим, що більшість телеканалів у своїй редакційній політиці керуються інтересами їх власників, але не було "самоцензури під тиском влади". При цьому вона зауважила, що на перший план вийшла інша проблема - непрофесіоналізм журналістів, коли однобічна інформація подавалась не через цензуру, а через нездатність того чи іншого журналіста знайти необхідний баланс.

Лігачова повідомила, що їх моніторинг показав значне зменшення «джинси» у центральних та регіональних ЗМІ. За її словами, взагалі не було «джинси» на Першому національному, відмовились від джинси також "1+1" та СТБ, які показували кандидатів виключно в контексті суспільно важливих новин. Залишились такі матеріали на «Інтері», «5 каналі», - сказала експерт.

Голова комітету "Рівність можливостей" Олександр Чекмишев зауважив, що моніторинг показав, що на телебаченні зникли табуйовані прізвища політиків та зросла кількість незалежних експертів. Також він підкреслив, що представники центральної влади жодного разу не виступали в ролі агітаторів за якогось кандидата.

Він розповів, що моніторинг, проведений із 16 березня по 17 травня, показав, що телеканали, хоч і не так брутально, як раніше, все ж демонстрували симпатії до тих чи інших кандидатів. Чекмишев зазначив, що «1+1», «5 канал», ТВі надавали незначну перевагу Петру Порошенку. Перший національний та СТБ, хоча також приділили Михайлу Добкіну більше уваги у нейтральній тональності, водночас активно його критикували. Певний баланс демонстрував «Інтер», але це стосувалося лише цифрових показників, бо щодо контенту – тут експерти помітили регулярне застосування технології «фальшивого нейтралітету», що було спрямовано проти Юлії Тимошенко. Найзбалансованішими були телеканали ІСТV та ТРК «Україна» - перший майже «вирівняв›› ефір 2-х основних кандидатів (Порошенка та Тимошенко), а другий - трьох (Порошенка, Тимошенко та Добкіна). Найкритичнішими були телеканали ТВі (Тігіпко, Тимошенко), «Інтер» (Добкін), «1+1» (Тимошенко. Добкін) та «5 канал» (Симоненко). Перший національний, хоч і досягнув безумовного успіху, забезпечивши дебати, водночас у новинному контенті допустив значної переваги інформації про виконання свої посадових обов`язків Арсенієм Яценюком, Олександром Турчиновим, а також іншими урядовцями, що домінувала над повідомленнями про вибори, сказав експерт.

Головний редактор сайту Media Sapiens Діана Дуцик також представила моніторинг з висвітлення подій України в російських ЗМІ. Вона відзначила, що в російських ЗМІ велась активна пропаганда. "Російські ЗМІ усіма можливими способами намагаються поставити під сумнів легітимність українських виборів, і дуже багато месиджів російська пропаганда транслює на Захід, і їх, на жаль, підхоплюють західні ЗМІ", - наголосила вона.