Київ. 23 травня. УНІАН. Найбільш масштабні виборчі кампанії провели кандидати на пост президента України Петро Порошенко, Юлія Тимошенко та Анатолій Гриценко.

Про це повідомив на прес-конференції в УНІАН аналітик Громадянської мережі ОПОРА Олександр Клюжев.

«За результатами спостереження, найбільш масштабні передвиборчі кампанії провели кандидати на пост президента України Петро Порошенко (перше місце за рівнем активності), Юлія Тимошенко, Анатолій Гриценко, Олег Тягнибок, Олег Ляшко»,- сказав Клюжев і зауважив, що цей рейтинг відображає охоплення кандидатами виборчих округів агітаційною діяльністю та характеризує масштабність виборчої кампанії кожного претендента на пост глави держави.

Відео дня

За результатами моніторингу ОПОРИ, найпоширенішим видом передвиборчої агітації стала медійна (публікації, повідомлення, виступи, сюжети у місцевих ЗМІ). У цьому сегменті агітації перше місце посіла Тимошенко.

Другою за популярністю є зовнішня реклама, де найактивніше відзначився Порошенко.

За словами Клюжева, пряма робота з виборцем (кампанія «від дверей до дверей», збір підписів, листування, зустрічі) найменше проводилася на цих виборах усіма кандидатами.

Він також повідомив, що вулична агітація (мітинги, походи, демонстрації, пікети; робота у наметах; розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів; концерти, вистави, спортивні змагання, демонстрація фільмів тощо) займає третю позицію, і її найбільше застосовувала Тимошенко.

Як сказав Клюжев, найбільш потужні мережі виборчих штабів в округах розгорнули Тимошенко, Порошенко, Гриценко, Тягнибок, Ляшко. Майже не мають своїх постійно діючих організаційних структур в округах Андрій Гриненко, Володимир Саранов, Василь Цушко, Вадим Рабінович, Ренат Кузьмін.

Клюжев відзначив, що з активізацією агітаційних заходів на фінальному етапі виборчої кампанії почастішали випадки незаконної агітації та інших зловживань з боку кандидатів. За його словами, спостерігачі фіксують майже у всіх регіонах України сплеск «брудної агітації», об’єктами якої насамперед є Тимошенко і Порошенко. Крім того, типовими стали випадки поширення агітаційної продукції без вихідних даних та розміщення її у заборонених законом місцях. Зокрема фактично масовими є випадки поширення так званої «джинси» – політичної реклами у друкованих ЗМІ без відповідного маркування та під виглядом новинних матеріалів.

В ОПОРІ наголошують, що вперше за всі роки незалежності України держава зіштовхнулася з настільки масштабною протидією вільному волевиявленню громадян. Визнані Генеральною прокуратурою терористичними організації «Донецька народна республіка» і «Луганська народна республіка» вчиняють злочини проти виборчих прав громадян. Мішенню терористів стали члени виборчих комісій, приміщення, майно та обладнання відповідних комісій.