Київ. 28 березня. УНІАН. Ініціативна група автомобільних перевізників Київської області закликає владу звільнити чиновників Київської облдержадміністрації, які відповідають за організацію приміських пасажирських автоперевезень в області, вважаючи, що вони замішані у корупції.

Про це на прес-конференції в УНІАН заявили представники ініціативної групи автоперевізників Київської області на чолі з Богданом Хмельницьким ,  керівником Всеукраїнської громадської організації "Об'єднання Богдана Хмельницького".

За їх словами, чиновники за хабар можуть надати ліцензію на здійснення пасажирських перевезень, навіть якщо перевізник не має власних автобусів і без його участі в конкурсних торгах на право використання автобусних маршрутів міжміського сполучення, як того вимагає чинне законодавство.

Відео дня

За словами Хмельницького, який захищає права близько 120-ти  перевізників Київської області, саме таким чином чиновники сприяли приходу на цей ринок одеської компанії «Север-транс», тоді як 11 перевізників, які багато років здійснювали пасажироперевезення, були позбавлені права займатися перевезеннями на певних маршрутах на користь даної компанії.

«Ось так і сталося: 11 перевізників, які 18 років їздили на маршрутах, у них одним махом виграла компанія «Север-транс», це Пальчук і Максименко. Працівники облдержадміністрації продали їм цей маршрут, за нашими підрахунками, за 0,5 млн доларів... Максименко до сьогодні, враховуючи дві кримінальні справи і ще дві, які мають об'єднатися в одне провадження, досі перебуває в облдержадміністрації і досі керує цими схемами. Пальчук також зараз обіймає свою посаду і керує цим процесом... Тому наша вимога, вимога перевізників - цих двох осіб потрібно звільнити і порушити кримінальну справу по всіх їх діяннях", - заявив Хмельницький.

Також він розповів про корупційні дії чиновників, які відповідають за організацію приміських пасажирських автоперевезень у Київській області. За словами Хмельницького, це заступник голови Київської ОДА Володимир Максименко і заступник начальника управління інфраструктури і туризму Київської ОДА В’ячеслав Пальчук, які, зокрема, вимагають грошей від перевізників.

"Є Пальчук, Максименко, які, за нашими підрахунками, заробляють по 899 тис. дол. за конкурс. Перевізник зобов'язаний з кожного автобуса заплатити по 1 тис. дол. Якщо у перевізника три автобуси, то він повинен заплатити не тисячу, а дві, щоб виграти маршрут. Крім того, 15 тис. дол. у середньому за маршрут, кожного місяця по 100 грн з автобуса і відсоток – як мінімум 30%, як максимум 50% з частки бізнесу", - уточнив Хмельницький.

Присутня на прес-конференції представник ініціативної групи Ніна Демиденко повідомила, що, починаючи з 2012 року, в результаті корупційних дій цих чиновників збанкрутіли близько 20 перевізників.

"З 2012 року чиновники Київської облдержадміністрації розробили і втілили у життя низку корупційних схем, результатом яких є повний перерозподіл ринку пасажирських перевезень – на автобусних маршрутах загального користування завдяки цим рейдерським схемам вже збанкрутіли близько 20 перевізників. Ці посадовці повністю ігнорують вимоги чинного законодавства... Переможцями конкурсу визнаються ті перевізники, які мають якісь домовленості з вказаними особами... Ця схема існує і до цього дня, ми з нею боремося", - повідомила Демиденко.

Крім того, Хмельницький повідомив, що перевізники направили колективне звернення до голови Київської ОДА Володимира Шандри, голови Антикорупційного бюро України Тетяни Чорновол, а також міністра внутрішніх справ і керівництва Генпрокуратури з проханням втрутитися в ситуацію.

Також представники ініціативної групи заявили про створення громадського руху під назвою "АвтоМайдан-перевізник", який закликає перевізників об'єднатися з метою спільної боротьби з корупцією в даному секторі.

У свою чергу, присутній на заході представник координаційної ради Майдану, що представляє сектор антикорупційних програм, Дмитро Павличенко повідомив про підготовку законодавчої бази і персональних списків корупціонерів, до яких увійдуть всі недобросовісні чиновники.

Як повідомляв УНІАН, у лютому 2013 року автоперевізники Київської області звинуватили Київську облдержадміністрацію в непрозорому проведенні конкурсів з розподілу маршрутів, що сполучають приміські населені пункти Київської області - Боярку, Ірпінь, Васильків, Вишневе з Києвом.

У серпні 2012 року водії приміських маршрутів Києва заявили про готовність вийти на акції протесту, вимагаючи скасувати проведений Київською обласною адміністрацією тендер, в результаті якого вони можуть втратити право на обслуговування 178 обласних пасажирських маршрутів.

Після зміни влади в Україні екс-глава Міністерства з надзвичайних ситуацій Володимир Шандра очолив Київську обласну державну адміністрацію згідно з указом в.о. президента Олександра Турчинова, який звільнив з даної посади Анатолія Присяжнюка.

За даним Федерації роботодавців України (ФРУ), обсяг хабарів, які український бізнес був вимушений платити чиновникам, досяг 160 млрд грн на рік, а рівень корупційних операцій у 2013 році становив близько 14% від обсягу ВВП країни.