Київ. 18 грудня. УНІАН. Ні урядовий, ні парламентський варіант податкової реформи не враховують інтересів малого і середнього бізнесу, тому спрощена система оподаткування повинна залишитися в існуючому вигляді і бути доопрацьована наступного року.

Про це в ході прес-конференції в УНІАН заявили представники громадських організацій.

“І той і інший законопроект пропонують більшою чи меншою мірою не зовсім сприятливі для малого бізнесу умови. Міністерство фінансів взагалі пропонує знищити спрощену систему оподаткування, а законопроект 3357 (ліберальна податкова реформа профільного комітету парламенту - УНІАН) пропонує обмежити спрощену систему, підвищити ставки і так далі, і ті й інші пропозиції є неприйнятними", - заявила заступник голови громадської ради при Мінфіні Юлія Дроговоз.

За її словами, законопроекти розроблялися за відсутності представників малого та середнього бізнесу

"Вимоги - зараз не чіпати спрощену систему з тим, щоб нормально, з участю бізнесу відпрацювати ті норми, які допоможуть активізувати малий бізнес і дати надію на розвиток і стимул на розвиток", - сказала вона.

Крім того, вона зазначила, що у підприємців у разі прийняття будь-якої податкової реформи до кінця поточного року залишиться занадто мало часу, щоб підготуватися до нових норм роботи.

“Залишається дуже мало часу і немає можливості перейти на нові умови, не всі навіть дізнаються про ці нові умови до початку року. Треба залишити як є, і перейти в подальшому до нормальної процедури обговорення та відпрацювання нормальної концепції, яка влаштовувала б і бізнес, і владу", - сказала вона.

За словами присутнього на прес-конференції Національного координатора штабу Коаліції підтримки спрощеної системи оподаткування Едуарда Курганського, підприємці можуть підтримати зниження порогу максимальної суми обороту для третьої групи до 5 млн грн, але тільки для фізичних осіб.

"Але це можливо тільки за умови, що буде піднято поріг для найменших, для першої і другої групи", - сказав він.

Він зазначив, що після девальвації гривні ті обмеження, які існують, є дуже низькими і призводять до того, що підприємці занижують свої обороти.

“Не можуть бути підвищені податки, в тому числі і для третьої групи. Третя група платить 4%, але вони ще й платять ПДВ. Найбільші підприємства платять від свого обороту менше 1%", - зазначив він.

Крім того, він зазначив, що для малого і середнього бізнесу є неприйнятним повсюдне впровадження касових апаратів.

“Якщо друга група працює з фіксованим податком, то навіщо там касовий апарат? Навіщо там зайві витрати?", - зазначив він.

Як повідомляв УНІАН, податкова реформа є однією з основних умов виконання Україною зобов'язань за програмою співробітництва з ключовим кредитором країни Міжнародним валютним фондом. На поточний момент в Україні є два основні варіанти податкової реформи – від Міністерства фінансів та від депутатського корпусу.

Міністерство фінансів України в рамках податкової реформи пропонує скасувати спрощену систему оподаткування для юридичних осіб та оптимізувати кількість груп платників єдиного податку до трьох замість нинішніх чотирьох.

Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики пропонує в рамках проведення податкової реформи підвищити ставки податків для підприємців, які працюють у третій групі платників єдиного податку, а також знизити поріг доходів для підприємців, що дає змогу працювати у третій групі єдиного податку.