Один з найбільших морських портів України Іллічівський морський торговельний порт презентував 12 інвестиційних майданчиків, які він виділив на своїй території для потенційних компаній-інвесторів.

Про це заявив керівник порту Юрій Крук, виступаючи на інвестиційному форумі: «Іллічівський порт. Державно-приватне партнерство. Інвестиції, стратегія, розвиток ».

За словами Юрія Крука, у разі будівництва нових потужностей, перевалка зернових і навалювальних вантажів в Іллічівському порту може збільшитися на 15 млн. тонн на рік і становитиме понад 30 млн. тонн на рік.

Відео дня

Крук зазначив, що проведено ретельний аналіз майданчиків, які пропонуються потенційним партнерам-інвесторам.

Зокрема, під розвиток перевалки зернових надається 4 інвестиційні майданчики. Перша - частина 2-го терміналу, де розташовані 9-й і 11-й склади, спеціалізований комплекс з перевалки наливних вантажів, розташований на ділянці, що прилягає до 7-го причалу.

«Глибини біля причалу зараз складають 9,75 метра. Природно, що цього мало для повноцінної роботи, але з даного комплексу ми вже отримали пропозицію - найближчим часом будуть подані документи для проведення відповідних процедур та будівництва тут зерноперевантажувального комплексу та комплексу з перевалки масел, загальною потужність не менше 3 млн. тонн на рік », - зазначив Крук.

За його словами, другий майданчик - частина 2-го терміналу - площі в тилу 8-го і 9-го причалів, де глибини - до 11,5 метрів. Зазначивши, що дані причали виведені з експлуатації і потребують реконструкції, Крук акцентував увагу на тому, що в даному проекті зацікавлені кілька компаній.

В якості третьої майданчика під перевалку зернових пропонується 24-й критий склад (10 тис. Кв. М), потужність якого після технічного переоснащення та реконструкції досягне, як передбачається, не менше 1,2 млн. тонн на рік. Четверта майданчик - тилові площі (8 га), де розташоване ремонтно-будівельне управління порту, які реально використовувати під елеватор.

За словами Крука, розвиток напрямку з перевалки вугільно-рудних вантажів передбачає виділення двох майданчиків: перший термінал - тил 1-го і 2-го причалу, з глибиною біля двох причалів - 13 і 11,5 метрів, а також - тили 10-го причалу, 21 склад.

Як зазначалося в ході презентації, інвестиційні майданчики враховують розвиток поромних перевезень та інші перспективні напрями.

«Основна ставка робиться на перевалку зернових і вугільно-рудних вантажів. Власне, в цьому плані ми представили 12 інвестиційних майданчиків, які пропонуються для реалізації потенційним інвесторам - вантажовласникам. Як тем, які вже співпрацюють з портом, так і тим, які виявили бажання залучити інвестиції і мають сьогодні вантажну базу », - сказав Крук.

Він нагадав, що 13 червня 2013 набув чинності закон про порти, який передбачає виділення з державних підприємств (портів) частини активів, які передані на баланс Адміністрації морських портів (АМПУ). У зв'язку з цим, як зазначив Крук, зараз розглядається можливість для інвестування в «форматі державно-приватного партнерства окремі інвестиційні майданчики на базі терміналів Іллічівського порту».

Відкритість і зрозумілість для інвесторів формату державно - приватного партнерства на інвестиційних майданчиках Порта - головна думка проведеного Інвестиційного форуму, що пройшов під прапорами Міжнародної асоціації портів Чорного та Азовського морів, президентом якої є Юрій Крук.

«Днопоглиблення акваторії і реконструкція причалів це - компетенція АМПУ», - сказав директор порту. «Ми також чекаємо зрозумілої стратегії та плану з цього питання від АМПУ», додав директор ІМТП.

В даний час порт займає площу 320 га, на яких розташовані 5 терміналів, 3 спеціалізованих комплексу. Глибини на зовнішньому рейді становлять - 21 м, на підхідному каналі - 16 м, біля причалів - від 7,5 до 13,5 метрів.

У 2014 році порт досяг максимального вантажообігу за останні 5 років - 14,6 млн тонн. За підсумками 5 місяців поточного року даний показник склав 6524 млн тонн, що на 600 тис. тонн більше, ніж за аналогічний період 2014 року.

«Проектна потужність порту - 30 млн тонн переробки вантажів на рік. Тобто, за існуючими потужностями - потенціал збільшення 15 млн тонн. Я повинен сказати, що історичний максимум, досягнутий на потужностях порту становив 19,5 млн тонн переробки, що було ще за радянських часів », - сказав Крук, зазначивши, що, незважаючи на падіння обсягу контейнерних перевезень, і той факт, що два причали порту з технічних причин практично виведені з експлуатації, порт показує сьогодні рекордні обсяги вантажопереробки за останні 5 років.

За два останні роки порт домігся значних успіхів за фінансовими показниками: з останнього місця вийшов на друге місце в галузі, за підсумками 1 кварталу отримав прибуток 257 млн. грн. (Слід зазначити, що до приходу Юрія Крука на пост директора Іллічівського порту 1 півріччя 2013 було завершено зі збитком 33 млн. Грн).

За словами Юрія Крука, метою передачі в оренду 12 інвестиційних майданчиків є залучення інвестицій, створення робочих місць, збільшення вантажообігу, підвищення ефективності роботи на терміналах.

«У разі наявності пропозицій щодо отримання в оренду того чи іншого об'єкта, порт пропозиції аналізує і передає відповідні документи до Фонду держмайна, який дає запит в Мінінфраструктури. Останнє приймає рішення за погодженням, після чого Фонд держмайна проводить конкурс - розповів Крук, додавши, що в ідеальному форматі процедура узгодження повинна зайняти до трьох місяців.

Нагадаємо, в січні-квітні 2013 вантажообіг ІМТП становив 4706000. т, з приходом Юрія Крука на посаду начальника порту, тільки за чотири місяці 2015 цей показник досяг майже 6 млн. т. Таким чином, за фінансовими показниками порт вийшов з останнього місця (результат першого півріччя 2013 року становив збитки 33 млн. Грн.) На 2 місце в галузі (чистий прибуток за підсумками першого кварталу 2015 склала 257 млн. Грн.)

У форумі взяли участь представники Одеської обласної державної адміністрації, керівництво Іллічівського морського торговельного порту, профспілкових організацій, експерти морської галузі, профільні асоціації, представники компаній «Портінвест», «Метінвест», «Кернел», «Укрферрі» та ін.

Фахівці Міністерства інфраструктури та державного підприємства «Адміністрація морських портів України», присутність яких раніше анонсувалося в програмі, з незрозумілих причин на заході були відсутні.

Довідка. Держпідприємство «Іллічівський морський торговельний порт» - універсальний міжнародний порт, один з найбільших на Чорному морі. На підприємстві діють спеціалізовані термінали і комплекси, які дозволяють перевантажувати наливні, навалочні та генеральні вантажі. 29 причалів порту здатні приймати судна вантажопідйомністю до 100 тис. тонн.