Київ. 27 лютого. УНІАН. Експерти наголошують на необхідності якнайшвидшого підвищення якості українського інформаційного аудіо-, відеоконтенту, що є важливою складовою в організації протидії інформаційній війні, яку ведуть РФ та проросійські сили.

Про це на прес-конференції в УНІАН сказав експерт Центру військово-політичних досліджень В’ячеслав Гусаров.

«Я казав і буду казати, що головна проблема противаги українських і російських ЗМІ – це контент. Завдяки високоякісному контенту російських ЗМІ, я кажу про аудіовізуальний контент, про цей сегмент, вони виходять на передову позицію. В Україні, на жаль, до цього треба ще йти», - сказав він.

За його словами, аудиторія на окупованій та підконтрольній бойовикам території за умови, якщо має можливість вибору, якій інформації довіряти, то обирає не українську саме через якість контенту, бо він не покращується і залишається таким, яким був і раніше.

«Ми перебуваємо в ситуації, коли, наприклад, заходимо в магазин і нам пропонують два продукти – один нікчемний, а другий дуже шикарний, і кажуть, що нікчемний – це наш, тому беріть його… А ви кажете: ні, дякую… Приблизно так само в інформаційному просторі», - прокоментував експерт.

При цьому інший експерт Центру військово-політичних досліджень Віталій Усенко зазначив, що Росія десятиліттями готувалась до інформаційної війни, до розповсюдження необхідної саме для неї інформації, і були використані «найкращі досвіди» різних країн. Тому Україні наразі треба докласти багато зусиль, причому невідкладно, щоб протистояти інформаційному потоку, який йде з боку східних кордонів України.

Гусаров прогнозує, що вже найближчим часом Росія намагатиметься активізувати інформаційну роботу в Україні. Він не виключив, що російська пропагандистська машина «спробує дуже сильно проникнути в наше українське лобі».

«Відбудеться розширення російського сектора в нашому інформаційному просторі. За принципом Литви, коли через російські представництва скуповувався час на радіо, телебаченні, друкованих ЗМІ, і там публікували та передавали той інформаційний контент, який був потрібен. Можливо, це відбудеться і тут, у всякому випадку є передумови», - вважає експерт.

Гусаров прогнозує й активізацію діяльності проросійських громадських організацій та представництв в Україні.

«Ми знаємо, що протягом 2012-2013 в Україні було створено близько 100 організацій громадських проросійського характеру, і приблизно стільки ж ЗМІ. За цей час вони, можливо, стали пасивними, але зараз є передумови, що відбудеться активізація їх роботи», - зазначив експерт.

Керівник Центру військово-політичних досліджень, координатор групи «Інформаційний спротив» Дмитро Тимчук звернув увагу, що дослідження ситуації на звільнених від терористів територіях показало, що 10-20% жителів проросійськи налаштовані, десь стільки ж підтримують Україну, а решта – ті, хто хоче просто стабільності і обирає, хто зможе їм це забезпечити. Саме з цією частиною важливо зараз працювати інформаційно, наголосив Тимчук.

Він відзначив необхідність збільшення, зокрема, і накладів друкованих проукраїнських видань, що розповсюджуються на сході України.

За словами Тимчука, велика відповідальність в організації протидії російській пропаганді залишається за владою, яка має докласти чималих зусиль для створення єдиної інформаційної політики.

Як зазначив головний редактор інформаційно-аналітичного інтернет-ресурсу «Інформаційний спротив» Юрій Карін, на відміну від російських ЗМІ, в українських немає об’єднуючої кампанії щодо висвітлення подій. Наразі, зазначив він, все тримається на «совісті» кожного окремо взятого українського журналіста. Він вважає, що зараз працівники ЗМІ мають уважно готувати матеріали, щоб не посіяти зайву паніку та непотрібні настрої і намагатись докладати максимум зусиль, щоб роз’яснювати людям, що насправді відбувається.