Київ. 27 червня. УНІАН. Українська система туристичних фірм «Супутник» у ювілейному, 50 році з дня заснування планує збільшити обсяги обслуговування туристів на 10-15% порівняно з 2007 р., коли загалом «Супутник» обслужив 56 тис. туристів.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомив голова ради директорів АТ «Супутник-Україна» Андрій КАЛІНІН.

За його словами, компанія розраховує на такий же рівень збільшення, який спостерігався в 2007 р. порівняно з 2006 р. «Збільшення обсягів планується, вони з року в рік зростають. У середньому ми досягаємо 10-15% щорічно, є роки й до 30%. Динаміка виїзного туризму збільшується, туризм внутрішній стабільніший, але також має динаміку до збільшення. Проте туризм, як ви розумієте, незалежно від економіки країни існувати не може – тому зростання цін, можливо, зумовить невелику стагнацію», - зазначив А.КАЛІНІН.

Відео дня

За його словами, наприклад, цього року істотно подорожчав відпочинок на півдні України. «Коли ми починали в 2000 р. оздоровлення в Очаківському районі, то вартість 1 туродня була 19 грн., харчування – 12 грн. Минулого року – тобто через 7 років - вартість була 52 грн., харчування - 23 грн. Притому це прямі витрати й мінімальна «накрутка» – до 10%. Цього року в Криму ми намагалися орендувати - й не орендуємо в Криму, оскільки відпускна вартість - 96 грн., вартість харчування – 50 грн. Ось ці чинники можуть стримати розвиток туризму», - повідомив А.КАЛІНІН.

За словами директора туристичної фірми «Супутник» Віктора ЗІНЧЕНКА, спостерігається деяке збільшення цін і для зарубіжних турів. «Якщо говорити про хіти сезону – Туреччину та Єгипет, то вони, безумовно, сьогодні за рахунок фірм, які займаються виключно цими напрямками, дорожчають. 5-6 років тому ми мали абсолютно демпінгові ціни, неадекватні тому, що вони можуть коштувати. Й дійсно, щорічно на 5-7% йде подорожчання, ми зараз вже відчуваємо», - зазначив він.

За словами В.ЗІНЧЕНКА, цього року багато туристів переорієнтовувалися на відпочинок в Україні.

«Приємно радує тенденція відродження нашого внутрішнього туризму. Можливо, наших клієнтів лякає Шенгенська зона, куди з 1 січня вступила низка колишніх країн соціалістичного табору. Сьогодні, в якійсь мірі, дуже складно оформлятися рядовому туристу, є певний пакет документів для підготовки, й сьогодні простою зарубіжною поїздкою є Туреччина та Єгипет. Вже навіть Угорщина, Чехія, Словаччина мають перелік документів, їх треба подавати заздалегідь, а менталітет нашого туризму ще не звик до того, що треба наперед планувати (поїздку – УНІАН). Тому іноді виникають проблеми. Звідси багато туристів переорієнтовувалися й хочуть відпочивати в Україні. Це приємна тенденція, «Супутник» у цьому сильний», - зазначив В.ЗІНЧЕНКО.

За його словами, орієнтовно співвідношення виїзного й внутрішнього туризму для «Супутника» становить 70% на 30%. При цьому виключно в`їзний туризм (поїздки іноземців до України) становить близько 10%.

Довідка УНІАН. У 1958 р. розпорядженням Ради міністрів СРСР було створено Бюро міжнародного молодіжного туризму «Супутник». У 1972 р. створено Українське республіканське Бюро міжнародного молодіжного туризму «Супутник». Із часу незалежності України «Супутник» реалізувався як самостійні однойменні фірми, об`єднані Акціонерним товариством «Супутник-Україна» під єдиним брендом «Супутник». На сьогодні «Супутник» - це 36 туристичних підприємств у обласних центрах і найбільших містах України.

«Супутник» є членом Міжнародної конфедерації студентського туризму (ISTC), Всесвітньої федерації молодіжних туристичних організацій (FIYTO), Американського товариства туристичних агентств (AITA), туристичної асоціації Тихоокеанського регіону (PATA), колективним членом ТАУ (Туристична асоціація України), ВАТО (Всеукраїнська асоціація туроператорів) та ін.

«Супутник» співробітничає з більш ніж 50 партнерами в багатьох країнах світу. Фірма здійснює тури по Україні, а також до Болгарії, Хорватії, Греції, Іспанії, Італії, Мальти, Туреччини, Єгипту, Тунісу, Таїланду, Франції, Угорщини, Словаччини, Польщі, Марокко, Кіпру.