Президенту України В.А. Ющенко

      Голові Верховної Ради України А.П. Яценюку

      Прем’єр-міністру України Ю.В. Тимошенко

Відео дня

ЗВЕРНЕННЯ керівників дорожніх підрядних підприємств України

 Розвиток автомобільних доріг загального користування значною мірою впливає на соціально-економічний розвиток держави та темпи її інтеграції до європейської спільноти. Стан доріг, особливо з огляду на ЄВРО-2012, потребує суттєвого покращення.

 За 2007 рік підрядні  дорожні організації виконали більше 60 відсотків обсягів всіх дорожніх робіт.

 За роки незалежності України дорожніми компаніями збережено і створено більше 10 тисяч робочих місць. Всупереч об’єктивній потребі реальні обсяги дорожніх робіт, включаючи і роботи з утримання доріг, зменшилися проти минулорічних майже вдвічі (5,9 млрд. грн. проти 10,1 млрд. грн.). Це поставило на грань знищення значну частину українських підрядних дорожніх підприємств. Очікуване скорочення робочих місць у дорожньо-будівельному комплексі в цьому році до п’яти  тисяч працюючих.

              А це не просто робочі місця – це руйнація складного технологічного ланцюжка в якому не тільки роботи, але й випуск дорожньо–будівельних матеріалів. В цей ланцюжок вітчизняні дорожні компанії  інвестували десятки мільйонів доларів. І хто як не держава, а саме Державна служба автодоріг України "Укравтодор", повинна і зобов`язана виступити гарантом збереження національного виробника?

 Останніми роками через затримки, пов’язані з фінансуванням дорожніх робіт, будівельники залучають кредити банків, відсотки за якими не включаються до кошторисів проектів будівництва. Сьогодні відсотки за кредитами вищі за норму прибутку  дорожніх підрядних підприємств. Фінансовий стан підприємств погіршується.  По суті справи дорожні підрядні підприємства  кредитують державу на сотні мільйонів гривень  і роблять  перші кроки щодо запровадження моделі державно-приватного  партнерства, про яке сьогодні на словах піклується влада. Водночас реальні дії керівництва Укравтодору матимуть наслідком зрив виконання державних завдань з розвитку доріг, у тому числі підготовки їх до ЄВРО-2012.

 Вперше за всю історію дорожньої галузі незалежної України переможцями тендерів стають підприємства з сумнівною репутацією, які взагалі не відповідають встановленим кваліфікаційним вимогам тимчасового Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти і не збудували жодного метра дороги. Про це 23 травня 2008 року писав «Урядовий кур’єр». Відроджуються примітивні корупційні схеми початку 90-х років, які закономірно приведуть до знищення кадрового потенціалу дорожників, руйнації галузі. На превеликий жаль, ці дії вчиняються з відома Укравтодору.

 Особливе занепокоєння викликає щорічне збільшення обсягів робіт, яки виконують іноземні компанії, зокрема турки, македонці, італійці. Тим більше, що якість робіт вітчизняних підприємств не гірша. З урахуванням вступу України до СОТ необхідно терміново розробити систему заходів щодо захисту вітчизняних виробників. Всі країни світу захищають своїх товаровиробників і громадян.

 Ми, керівники підрядних підприємств які все життя віддали дорожній справі, стурбовані за майбутнє тисяч наших працівників, за майбутнє нашої рідної Батьківщини, звертаємося до керівництва держави з проханням вжити невідкладних заходів для збереження та розвитку дорожньої справи в Україні.

             На наш погляд основними проблемами сьогодення є :

 1. Розгляд питання про збільшення фінансування дорожніх робіт, щонайменше до рівня минулого року.

 2. Включення до проектних кошторисів відсотків по кредитах банків, які залучені дорожніми підрядними підприємствами на фінансування будівництва такого проекту.

 3.  Розробка положення про дорожні тендери з єдиними чіткими  умовами  визначення кваліфікації учасників торгів, що дозволить забезпечити будівництво та реконструкцію магістральних автодоріг  і об’єктів  ЄВРО – 2012 на європейському рівні.

 4. Розробка комплексу заходів щодо захисту вітчизняних дорожніх підприємств у зв’язку з вступом України до Світової організації торгівлі та проведенням тендерів за кредитами міжнародних фінансових організацій з урахуванням інтересів вітчизняних товаровиробників дорожніх об’єктів. 

 Ми впевнені, що наші спільні з державною владою зусилля будуть корисними усім – нашим людям, державі, владі, бізнесу.

 З повагою

Генеральний директор   

ВАТ «БУ - 813» м. Сімферополь                                                                  / В. Мороз /

Генеральний директор ВАТ «Дорожнє будівництво

 Альтком » м. Донецьк                                                                                  / А. Антощук  /

Генеральний директор ЗАТ трест «Дніпробуд»

 м. Дніпропетровськ                                                                                        / В. Губарєв  /

Генеральний директор

ВАТ трест «Південшляхбуд» м. Сімферополь                                            / І.Аржанцев /

Генеральний директор ВАТ ШБУ-50  м. Бровари                                       / В. Гавриленко/

Генеральний директор концерну «Автошляхбуд» м. Львів                         / Я. Скворень/

Голова правління ВАТ ШБУ-41  м. Київ                                                  /   О.Лучковський  /

Голова спостережної ради ВАТ ШБУ-60  м. Чернівці                                      / Р. Майор /

Директор ПП «Автомагістраль»  Київська обл.                                      / М. Скоростецький /