Київ. 25 квітня. УНІАН. Кияни вважають, що архетипом особи нинішнього мера Києва Леоніда ЧЕРНОВЕЦЬКОГО є трікстер, кандидатів на посаду міського голови Віталія КЛИЧКА – герой, Олександра ТУРЧИНОВА – лицар.

Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН повідомила керівник громадської організації «Нове покоління України», психолог Тамара ТУДВАСЄВА, яка презентувала результати проведеного організацією соціально-психологічного дослідження. Проводилося воно з метою вивчити думку киян щодо позачергових виборів у Києві і діючої міської влади.

Відео дня

Як зазначила психолог, система архетипів - це зіставлення людини (в даному випадку кандидата) з тим або іншим образом на рівні глибинної підсвідомості.

«Перша асоціація, що спадала на думку нашим респондентам, записувалася, і вона була асоціацією на те або інше прізвище», - пояснила Т.ТУДВАСЄВА.

«В даному випадку архетипична ситуація щодо наших кандидатів розподіляється дуже цікаво: в основному ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ – це трікстер, як би це образливо не звучало для його послідовників і прихильників, трікстер – це блазень, трюкач; ТУРЧИНОВ – це лицар, герой, батько, іноді, це батьківська фігура; КЛИЧКО - це герой, однозначний герой, але і часто герой-коханець. Перша трійка дуже архетипова, решта кандидатів, на жаль, не знайшла своїх архетипів, вони не знайшли свої образи і не можуть представляти зараз якусь частину душі людей в їхньому виборі», - розповіла психолог.

Вона повідомила, що до списку також були включені кандидати на посаду мера столиці Василь ГОРБАЛЬ, Віктор ПИЛИПИШИН, Микола КАТЕРІНЧУК, Олександр ОМЕЛЬЧЕНКО і Сергій КУРИКІН.

За даними Т.ТУДВАСЄВОЇ, для дослідження були запрошені 70 чоловік з числа тих, хто брав участь в соціологічному опитуванні, що передувало експерименту, і на сьогодні не визначився зі своїм вибором кандидата в мери Києва.

Також вона повідомила, що за участю цих самих людей було проведено спеціалізований психологічний колірний тест ставлення. Психолог зазначила, що результати колірного тесту багато в чому виявилися схожі з асоціативним експериментом (з визначення архетипів).

Колірний тест припускав, що кожному кандидату першої рейтингової п`ятірки учасник експерименту має зіставити одну із запропонованих 8 карток за основними кольорами. Методика, за словами Т.ТУДВАСЄВОЇ, дозволяє виявити неусвідомлювані симпатії або антипатії респондентів до кандидатів.

Так, Л.ЧЕРНОВЕЦЬКОМУ (його рейтинг в опитуванні 20,2%) більшість учасників експерименту дала малиновий колір, трохи менше, чорний, далі йдуть - жовтий, червоний і коричневий. Як пояснила Т.ТУДВАСЄВА, малиновий колір – це колір інфантильності, несерйозності, колір гламура і скандалу; чорний – колір заперечення, тьми, негативу; жовтий – безтурботної радості, веселості, задоволення; червоний – активності, натиску, сексуальності, перемоги і коричневий – «колір потреби тіла, бажання одержати задоволення від життя».

О.ТУРЧИНОВУ (19,5%) дали в основному зелений колір – колір дисципліни, порядку, раціоналізму, колір надії; чорний, червоний і синій – колір спокою, умиротворення.

В.КЛИЧКО (16,2%), за словами Т.ТУДВАСЄВОЇ, одержав в основному червоний, жовтий, коричневий і малиновий кольори.

В.ГОРБАЛЮ (5,5%) дали в основному синій колір, а також сірий і зелений. За словами психолога, сірий колір – «велике ніщо», що можна зараз трактувати як те, що цей кандидат поки що не проявив себе.

В.ПИЛИПИШИНУ (2,5%) респонденти в основному віддали сірий, синій і зелений кольори.

За інформацією Т.ТУДВАСЄВОЇ, в цьому експерименті не брали участі М.КАТЕРИНЧУК, який в їх соцдослідженні набрав 2,2% голосів; О.ОМЕЛЬЧЕНКО – 2,2%; С.КУРИКІН – 0,7%. Сказали, що готові проголосувати за іншого кандидата 15,3% опитаних і ще 15,7% - не визначилися.

Як повідомила керівник організації «Нове покоління України», дослідження проводилося з 21 по 23 квітня. Спочатку в телефонному режимі (з 10.00 до 20.00) було опитано 2 тис. 5 респондентів. Їм ставилися 4 питання: взяв би респондент участь у виборах, якщо вони будуть найближчої неділі; кому з перерахованих кандидатів на посаду Київського міського голови він віддав би свій голос; як оцінює діяльність діючого мера і чи виконав Л.ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ свої передвиборні обіцянки.

Згідно з одержаними даними, 68,1% згодні взяти участь у виборах найближчими вихідними, 13,4% - ні, 18,5% - не визначилися з відповіддю.

72% опитаних сказали, що «швидше негативно» або «зовсім негативно» оцінюють діяльність міського голови, а 17,9% - «цілком позитивно» і «швидше, позитивно». Сказали, що їм все одно - 4,6% респондентів, 5,5% - не змогли відповісти.

Щодо передвиборних обіцянок, то 76,7% відповіли, що не згодні з тим, що вони виконані, 14,3% вважають, що виконані; 4,5% відповіли, що їм все одно і стільки ж не змогли відповісти.

Опитувалися люди віком від 18 років. Статистична похибка не більше 2,3%.