Київ. 4 березня. УНІАН. Українські споживачі найменше задоволені якістю міжміських транспортних послуг і найбільше задоволені якістю послуг операторів мобільного зв`язку.

Про це свідчать результати пілотного дослідження, проведеного у рамках спільного проекту ЄС і ПРООН (Програма розвитку ООН) «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання», повідомив сьогодні на прес-конференції в УНІАН фахівець проекту «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання» Денис ПОЛТАВЕЦЬ.

Зокрема, досліджувалися п`ять секторів послуг. Як з`ясувалося, міжміським транспортом споживачі задоволені на 62 бали, банківськими послугами – на 73 бали, страховими компаніями – на 69 балів, супермаркетами – на 76 балів, і найбільше довіряють українці операторам мобільного зв`язку – 79 балів.

Відео дня

На думку Д.ПОЛТАВЦЯ, досить високі оцінки, дані споживачами рівню та якості послуг, є результатом того, що очікування українських споживачів щодо їх якості «дуже низькі».

Це підтвердила керівник проекту «Співтовариство споживачів і громадські об`єднання» Клавдія МАКСИМЕНКО. За її словами, «з дослідження видно, що очікування наших споживачів є досить низькими, і там, де є трохи більші очікування, там відразу ж виникає найнижчий рівень задоволеності».

Як приклад К.МАКСИМЕНКО навела оцінку супермаркетів, оскільки у 90,8% опитаних ніколи не було ніяких скарг на супермаркети. Водночас вона нагадала результати дослідження, проведеного у рамках проекту в травні 2007 р., коли з`ясувалося, що найчастіше покупці стикаються з неякісними товарами під час купівлі продуктів харчування (53%). «Тобто споживачі не вважають неякісний продукт приводом для скарг», - відзначила К.МАКСИМЕНКО.

Крім того, дослідження показало, що більшість респондентів займають пасивну позицію, якщо купують неякісні товари. Зокрема, 54% відповіли, що не роблять ніяких кроків для повернення грошей або заміни товару.

За словами К.МАКСИМЕНКО, знання українських споживачів щодо того, якими мають бути якісні послуги, дуже низькі. «Але очікування (щодо якості – УНІАН) змінюватимуться з часом, оскільки Україна стає дедалі більш відкритою, люди одержують дедалі більше інформації про це. І чим вищим ставатиме рівень очікувань, тим важче буде утриматися на ринку компаніям тільки за рахунок того, що від них взагалі нічого не вимагають і взагалі нічого не чекають», - вважає вона.

Д.ПОЛТАВЕЦЬ додав, що під час дослідження з`ясувалося, що більшість рішень на споживчому ринку приймаються жінками. «Тобто, можна сказати, що український споживач - це жінка», - відзначив він. При цьому жінки оцінили послуги з усіх 5 досліджуваних позицій дещо вище, ніж чоловіки.

Дослідження проводилося у грудні 2007 р. - січні 2008 р. шляхом телефонного опитування 1200 осіб від 18 до 79 років. Опитування проводила компанія «Міжнародна маркетингова група», обрана для цього на тендері.