На вокзалах не вистачає залів для курців, Інтернет-кафе та служби виклику таксі, а у поїздах далекого сполучення – кімнати для перевдягання, пунктів обміну валют і медичного обслуговування. Про це свідчать результати першого фокус-групового дослідження «Сервіс на Укрзалізниці – погляд пасажирів», проведеного Консорціумом «Менеджмент консалтинг груп» у жовтні.

 Мета дослідження – вивчення потреб пасажирів у додаткових послугах під час поїздок на залізничному транспорті.

Соціологи «МКГ» з’ясували, що під час поїздок на залізничному транспорті пасажирам необхідний Інтернет і можливість придбати телефонні картки. Також вважають доцільним організувати вагони для матерів з дітьми, а у швидкісних поїздах пропонують видавати ковдри, включивши цю послугу до вартості квитка. Респонденти рекомендують  запровадити і послугу супроводження дітей та людей похилого віку.

Відео дня

Дослідження показало, за що готові платити пасажири, купуючи квиток на поїзд. Перевезення само по собі, охорона (гарантія безпеки життя та особистих речей пасажира), технічне оснащення вагону (можливість підзарядити мобільний телефон, ноутбук і т.п.) і  санітарне обслуговування вагону – ці складові, на думку пасажирів, мають входити до вартості квитка.

Також для пасажирів важливі надійні умови страхування. Респонденти вважають, що пасажир має сам обирати умови страхування і компанію-страховника, відповідно, ця послуга  не має входити до вартості квитка.

«Надання додаткових послуг пасажирам – один з напрямків зниження збитковості пасажирських перевезень. УЗ розуміє це і останнім часом активно розвиває цей сегмент.  Додаткові послуги, їх впровадження і просування, на нашу думку, мають здійснювати спеціалізовані компанії. Або державні, підпорядковані УЗ, або приватні», - вважає керівник аналітичної групи Консорціуму «МКГ» Дмитро Підтуркін.