Політична нестабільність може затягнути процес реформування «Укрзалізниці».

Таку думку сьогодні на прес-конференції в УНІАН висловили керівник аналітичної групи консалтингової компанії «Менеджмент консалтинг груп» Дмитро ПОДТУРКІН і завідувач кафедри Державного економіко-технологічного університету транспорту, доктор наук Віктор МИРОНЕНКО.

«Це цілком можливо, будь-яке політичне потрясіння відсуває термін реалізації цієї реформи, хоча ці терміни встановлювалися з певним люфтом - з урахуванням усіляких непередбачених обставин», - зазначив В.МИРОНЕНКО. При цьому він нагадав, що реформу планується здійснити до 2015 року в три етапи. Перший етап вже почався, і його планувалося завершити в 2008 р. «Але у зв`язку зі всіма політичними подіями цей термін, напевно, буде відсунуто», - вважає В.МИРОНЕНКО.

Відео дня

Як зазначив Д.ПОДТУРКІН, «реформа у будь-якому випадку вже відсувається», адже коли приймалася концепція реформування залізничного транспорту України в грудні минулого року, було поставлено завдання - підготувати програму реформування і подати її на узгодження в Кабмін. «У квітні почалася політична нестабільність, тому ми зараз маємо ситуацію, коли програми ще не узгоджені, закон про особливості залізничного управління теж не пройшов читання і, природно, що ще до бюджету, до нового Кабміну - це ще пара місяців, коли не займатимуться безпосередньо законодавчим забезпеченням реформування», - вважає експерт.

За словами Д.ПОДТУРКІНА, залізниця своїми силами займається реформуванням, проте тільки у своїх рамках.

У свою чергу В.МИРОНЕНКО висловив думку, що активно реформування почне проводитися вже наступного року.

Д.ПОРДТУРКІН також відзначає, що спрогнозувати, на скільки буде відкладено реформування, складно. Проте, на його думку, реформування необхідно проводити якнайскоріше. «Якщо ми не почнемо наступного року реформування, якщо ми почнемо в той момент, коли Росія завершить реформування своїх залізниць, то на ринку міжнародних залізничних перевезень місця вже не буде і можна буде просто поставити хрест на транзитному потенціалі нашої країни», - заявив він.

На думку експерта, для успішного реформування необхідні три чинники: стабільна економічна система, економічні пріоритети, чітка політична воля і політичний курс, а також незмінність і спадкоємність керівництва залізниць.

Довідка УНІАН. Концепція Державної програми реформування залізничного транспорту була схвалена Кабінетом Міністрів України 27 грудня 2006 року.

«Укрзалізниця» і Мінтрансзв’язку підготували законопроект «Про особливості реформування залізничного транспорту загального користування».

Реформування галузі намічено провести в три етапи до 2015 року.