Громадськість Києва заявляє, що забудовники хочуть зруйнувати пам`ятник архітектури – велотрек “Авангард”, який знаходиться на Богдана Хмельницького, 58.

Про це на прес-конференції в УНІАН заявив представник ініціативної групи по захисту велотреку «Авангард» майстер спорту СРСР, член Асоціації ветеранів велоспорту Євген НІКОЛАЕВ.

Він відзначив, що якщо “Авангард” буде зруйнований, то в Україні в принципі не залишиться жодного велотреку – що існують в Сімферополі, Харкові і Львові в запущеному вигляді перебувають. За його інформацією, згідно з висновком спецкомісії від 2002 р., цей трек був визнаний ідеальним і відповідав за рівнем кращим в Європі аналогічним комплексам. В той же час, в 2003 р. Київрадою було ухвалено рішення про надання в оренду на 5 років земельної ділянки на Б.Хмельницького, 58 спільному українсько-хорватському підприємству “ГІПЕК” під розміщення житлово-громадського комплексу. Таким чином, упритул до велотреку вже побудована одна багатоповерхівка – 20 поверхів, хоча спочатку планувалося 12, і зараз забудовник, за словами Є.НІКОЛАЄВА, збирається побудувати ще два хмарочоси з підземним паркінгом.

Відео дня

За словами Є.НІКОЛАЄВА, це будівництво заплановане здійснити вже безпосередньо на території самого велотреку, який з моменту будівництва першого будинку були вимушені закрити, оскільки на нього з будівництва звалювалося усіляке будівельне сміття.

За інформацією Є.НІКОЛАЄВА, на сьогоднішній день всі тренери звільнені, професійні спортсмени та діти позбавлені можливості проводити тренувальні процеси. Боротьба із забудовниками йде вже три роки, а міські власті ніяк не реагують, хоча їм були направлені підписи жителів мікрорайону про незгоду руйнувати існуючий спорткомплекс, тим паче, що він має охоронний статус. Водночас “ГІПЕК” обіцяє побудувати новий велотрек над паркінгом і продовжує роботи, заявив Є.НІКОЛАЄВ.

Але, підкреслив Є.НІКОЛАЄВ, по-перше, велотрек з причини особливості конструкції не можна побудувати на даху паркінгу, а по-друге, вартість такого комплексу складає, мінімум, 30 млн. доларів, на що забудовник грошей не витрачатиме, оскільки прибутку від цього ніякого не матиме надалі. “Суть така – забудовники хочуть прибрати трек під виглядом реконструкції. Але ніякої реконструкції не буде. Буде паркінг, а потім, за дивним збігом обставин, у забудовника закінчаться інвестиції”, - припустив Є.НІКОЛАЄВ.

Як повідомлялося на прес-конференції, зараз кияни разом з тренерами і спортсменами мають намір все ж таки відстояти велотрек. Вони підкреслили, що будівельні роботи на його території заборонені, оскільки це охоронний об`єкт, але у них є інформація, що зараз в Київській міській державній адміністрації розглядається питання про зміну його статусу.

З проханням втрутитися в ситуацію, захистити велотрек “Авангард” від забудовників були направлені звернення до Президента України, прем`єр-міністрові, у всі профільні міністерства і відомства, у всі партії.

Довідка УНІАН. Велотрек "Авангард" побудований в 1913 році. З моменту спорудження він пережив декілька реставрацій. Остання реставрація, проведена в 1991 році, вивела його в ряд кращих велотреків Європи. Його параметри відповідають олімпійським. Унікальність такого роду споруди полягає у великій складності обчислення необхідних параметрів (довжина доріжки, кут максимального нахилу і т.п.) і подальшої реалізації проекту. Завдяки своїй багатій спортивній історії велотрек в 1998 році оголошений пам`ятником історії і архітектури.