17.07.2007 Фонд державного майна України виступив із заявою про те, що ФПУ фактично гальмує проведення повної інвентаризації майна профспілок та виконання Закону України "Про мораторій на відчуження майна, яке перебуває у володінні ФПУ".

Крім того, ФДМУ заявив про необхідність тотальної інвентаризації майна профспілок “з метою збереження цього майна у державній власності та його цільового використання на користь держави та кожного громадянина”  і  звинуватив ФПУ у блокуванні виконання вимог Закону.

ФПУ констатує, що ця заява ФДМУ насправді є спробою ввести в оману суспільну думку та перекласти відповідальність за наслідки протиправних дій ФДМУ, які фактично призвели до зриву термінів виконання завдань, передбачених Законом “Про мораторій…”, на Федерацію професійних спілок України.

Відео дня

Насправді ФПУ здійснила всі необхідні організаційні заходи для забезпечення виконання вимог Закону України “Про мораторій…”, надала конкретні пропозиції щодо організації ефективної роботи комісії КМУ, результати інвентаризації майна (переліки суб’єктів господарювання та інформацію про корпоративні права), проведеної за методикою ФДМУ. ФПУ також наполягала на тому, що на об’єкти власності ФПУ та суб’єктів її господарювання, щодо яких є судові рішення та державні свідоцтва, якими визначені їх власники, відповідно до законодавства України мораторій не може бути накладено.

Фонд державного майна України, ігноруючи пропозиції ФПУ та порушуючи норми законодавства щодо захисту майнових прав профспілок, замість зосередження зусиль на нормативному й методологічному забезпеченні робочої комісії щодо визначення державної частки у майні ФПУ та суб’єктів її господарювання, надання відомостей про наявну в ньому державну частку створив регіональні робочі комісії для проведення суцільної інвентаризації майна профспілок як державної власності. Таким чином, застосувавши адміністративний ресурс, ФДМУ фактично намагається підмінити робочу комісію КМУ, яку вказаним Законом визначено єдиним виконавцем його норм, та в обхід нормам законодавства націоналізувати профспілкове майно.      

Звинувачення ФПУ в унеможливленні забезпечення повноцінним відпочинком громадян і дітей у профспілкових закладах ФПУ розцінює як повне ігнорування Фондом державного майна України того факту, що ці заклади на сьогодні є єдиною збереженою в Україні системою лікувально-оздоровчих закладів, яка надає ці послуги за помірними цінами при їх незмінно високій якості і доступності. Навіть просте порівняння цін у Криму на путівки в профспілкові санаторно-курортні заклади та подібні установи, які є державною власністю, на відміну від профспілкових звільнені від  податків на землю, свідчать про перевагу профспілок у вирішенні цих важливих соціальних питань і підтверджує голослівність звинувачень ФДМУ.

Крім того на сьогодні Федерація профспілок України зберегла майже 80 відсотків профспілкових санаторно-курортних закладів, а ФДМУ продав понад 80% державного майна ( у заяві ФДМУ саме така ситуація названа як  “…збереження майна у державній власності та його цільове використання на користь держави та кожного громадянина”).     

Майно ФПУ, її членських організацій, профспілкових санаторно-курортних, туристичних і фізкультурно-спортивних об’єктів при створенні держави Україна не було державною власністю. Крім того ФПУ, її членські організації на момент проголошення незалежності України не були загальносоюзними громадськими організаціями, тому на них не поширюється дія постанов Верховної Ради України від 04.02.94 № 3943-ХІІ "Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР" та від 10.04.92 № 2268-ХІІ "Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України", на які посилається ФДМУ. Це визнано вищими судовими інстанціями України, тому наполегливі спроби ФДМУ таким чином обґрунтувати свої дії щодо майна ФПУ є прямим порушенням норм Конституції України, кодексів і законів України, міжнародних правових актів щодо захисту прав профспілок, ратифікованих парламентом України.

Створення ФДМУ регіональних інвентаризаційних комісій та намагання їхніми силами здійснити тотальну інвентаризацію майна профспілок як державної власності є грубим порушенням норм ст. 13, 19, 22, 36, 41 Конституції України, ст. 316-319, 328, 346, 386, 392 Цивільного кодексу України, ст. 34, 35 Закону України “Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”, ст.  3, 7, 8, 11 Конвенції  МОП № 87 “Про свободу асоціації і захист  права на організацію”, ратифікованої Верховною Радою України,  якими встановлено права і гарантії діяльності профспілок в Україні.

ФПУ рішуче відкидає звинувачення ФДМУ про гальмування виконання Закону України "Про мораторій на відчуження майна, яке перебуває у володінні ФПУ", вимагає припинення свавілля з боку Фонду державного майна України і заявляє про необхідність виконання вимог вказаного Закону виключно в правовому руслі. Реалізація будь-якого силового сценарію незаконного одержавлення профспілкового майна зустріне рішучий опір Федерації професійних спілок України за солідарної підтримки міжнародних профспілкових організацій.

Президія Федерації професійних спілок України

19 липня 2007 року