Громадський комітет національної безпеки України (м.Київ), Комітет порятунку ЧСЗ (м. Миколаїв) і громадськість Миколаєва вимагають відмінити проведений у жовтні 2003 року конкурс з продажу 90,25% пакета акцій ВАТ «Чорноморський суднобудівний завод» (ЧСЗ, м.Миколаїв) і повернути його в державну власність.

Про це заявив голова Громадського комітету національної безпеки України Олексій ТОЛКАЧОВ сьогодні на прес-конференції в УНІАН.

Як сказав О.ТОЛКАЧОВ, на думку громадськості, конкурс було проведено з грубими порушеннями (публікація оголошення про проведення конкурсу мала бути проведена за 75 днів, а фактично - за 35 днів), за заниженою ціною (всього 119,305 млн. грн. замість оцінної ринкової вартості в 3,5 млрд. грн.), і в ньому фактично брав участь один претендент (дві компанії ВАТ "Миколаївська малотоннажна верф" і ВАТ "Костромський суднобудівний судоремонтний завод" підконтрольні братам ЧУРКІНИМ і за обома претендентами стояла та сама компанія, зареєстрована в Канаді, – "Шиппінг Текнолоджі Лімітед", яка, у свою чергу, була зареєстрована за дорученням Ігоря ЧУРКІНА).

Відео дня

Як додав адвокат, член виконавського комітету Миколаївської міськради Володимир ТИМОШИН, після конкурсу право власності до нового власника перейшло одразу, а гроші вносились упродовж 60 днів. "Пани ЧУРКІНИ створили масу компаній, в які було виведено всі активи. На сьогодні не збудовано жодного судна", – відзначив він.

За його словами, одержавши повний контроль над підприємством, брати ЧУРКІНИ, замість того, аби виконувати інвестиційні зобов`язання, зайнялись "оптимізацією" власності, яка належала їм. На заводі перестали розміщуватись замовлення, почала зростати заборгованість із заробітної плати, робочим пропонувалося звільнитись за власним бажанням, унікальне устаткування розрізали на металобрухт, а основні фонди підприємства плавно переходили до третіх рук, відзначив адвокат. Наприклад, за його словами, пансіонат заводу "Суднобудівник" в Місхорі (Крим) новими власниками було продано за 3 млн. грн. за його ринкової вартості мінімум 120 млн. грн. і компанії, зареєстрованій на родичів братів ЧУРКІНИХ.

"Треба говорити не про розірвання договору купівлі-продажу, а про відміну конкурсу і реституції – повернення в держвласність усіх об`єктів.", – відзначив В.ТИМОШИН.

О.ТОЛКАЧОВ додав, що ряд громадських організацій готують звернення до Президента України Віктора ЮЩЕНКА з вимогою виконати свої передвиборні обіцянки і втрутитись у цю ситуацію. "Сподіваюсь, що це питання буде винесено на РНБО", – додав О.ТОЛКАЧОВ.

Як повідомляв УНІАН, 7 жовтня 2003 року 90,25% акцій ДАХК «ЧСЗ» було придбано ВАТ «Миколаївська малотоннажна верф», яке контролюють бізнесмени Ігор і Олег ЧУРКІНИ.

14 березня 2007 року Вищий господарський суд України відхилив касаційну скаргу Фонду державного майна і залишив у силі рішення перших інстанцій, зокрема Господарського суду Миколаївської області і Одеського апеляційного госпсуду, що підтвердили право власності ОАО “Судмашпром” (раніше - ВАТ “Миколаївська малотоннажна верф”, контролюється братами ЧУРКІНИМІ) на 90,25% ВАТ «Чорноморський суднобудівний завод».

Після чого прес-служба ФДМ заявила, що Фонд терміново розгляне можливість звернення до Верховного суду України у справі щодо повернення в держвласність контрольного пакета акцій ВАТ «Чорноморський суднобудівний завод».

Керівництво ЧСЗ також розглядає можливість оспорити в суді акт останньої перевірки Фондом держмайна виконання договору купівлі-продажу контрольного пакета акцій заводу, відповідно до якого було виявлено значні порушення виконання інвестиційних умов договору купівлі/продажу ЧСЗ. За словами керівництва підприємства, на сьогодні не немає жодних підстав для тверджень про порушення з боку інвестора договору купівлі-продажу ЧСЗ.

ДАХК «Чорноморський суднобудівний завод» спеціалізується на виробництві суден повною вантажопідйомністю до 105 тис. тонн, а також виробляє суднові казани, механізми і суднове устаткування. Основні ринки збуту - Україна, РФ, Греція, Естонія.

За даними Держкомісії з цінних паперів і фондового ринку, до кінця 2005 року 35,96% акцій ЧСЗ належало ВАТ “Миколаївська малотоннажна верф”, 60,14% - “Шиппінг Текнолоджі Лімітед” (Канада).