«Укрзалізниці» необхідно відійти від перехресного субсидування і відпрацювати фінансовий механізм зменшення збитків від пасажирських перевезень. Таку думку сьогодні висловив завідувач кафедри економіки Київського університету транспорту Віктор МИРОНЕНКО на прес-конференції в УНІАН.

Як передає кореспондент УНІАН, за його даними, «Укрзалізніця» заробляє на перевезеннях 18-20 млрд. грн. на рік, з них 16-18 млрд. грн. надходить від вантажних перевезень і лише близько 2 млрд. грн. – від пасажирських. При цьому за останні два роки збитки від перевезень становили 3,3 млрд. грн.

За словами В.МИРОНЕНКА, прибутковими є тільки міжнародні пасажирські перевезення, прибутковість приміських перевезень становить 12-28%, а міжобласні перевезення є збитковими.

Відео дня

Він також повідомив, що минулого року зі збитків від пасажирських перевезень було компенсовано тільки 2,8%. На думку експерта, ситуація не зміниться, доки не буде проведено реформи, які включають зміну законодавчої бази і розробку механізму зменшення збитків від пасажирських перевезень.

При цьому В.МИРОНЕНКО вважає, що необхідно дати можливість працювати на ринку приватним перевізникам, від яких очікується залучення 30-35 млн. грн. інвестицій.

За його словами, це передбачено на третьому етапі програми реформування в 2010 році.