Вперше в Україні журнал «Деньги» провів незалежну оцінку реальної інфляції для споживчої корзини киян середнього класу, згідно з якою січневий індекс інфляції становив 0,59% (офіційний індекс інфляції, обнародуваний міністерством економіки - 0,5%)

Як повідомив сьогодні на прес-конференції в УНІАН головного редактора журналу «Деньги» Олександр КРАМАРЕНКО, фахівці журналу проаналізували структуру споживання і витрати представників середнього класу м. Києва, до яких віднесли людей з особистим доходом від 6 тис. грн. в місяць і доходом на одного члена сім`ї 3,5 тис. грн. В цілому, за оцінками журналу, на сьогодні до середнього класу в Україні можна віднести близько 2 млн. українців, при цьому, за словами О.КРАМАРЕНКА, вважати себе представниками середнього класу можуть 15-20% населення столиці.

Як зазначив О.КРАМАРЕНКО, від показників офіційної статистики показники «Денег» відрізняються орієнтацією «на реальну споживчу корзину жителя великого міста, що добре заробляє».

Відео дня

О.КРАМАРЕНКО повідомив, що на першому етапі стояла мета сформувати споживчу корзину представника середнього класу, що було найскладнішим завданням. На першому етапі журнал провів опитування серед людей, які відносяться до серцевини середнього класу, одержавши в результаті інформацію про структуру споживання і способи витрачання коштів з особистого бюджету. В результаті такого опитування до споживчої корзини увійшли такі позиції, як оренда житла, придбання автомобіля, покупка якісних продуктів, одягу і взуття, їжа поза домом, поїздки усередині країни, використання таксі, розваги і багато іншого.

За словами О.КРАМАРЕНКА, результати підрахунків показали, що структура споживання середнього класу столичних жителів України мало відрізняється від аналогічних показників розвинених східноєвропейських країн, зокрема, Чехії і Польщі. На думку «Денег», забезпечений киянин витрачає 23% свого місячного бюджету на їжу, 41,3% - на промислові товари і 35,7% - на послуги. Для порівняння: жителі Польщі витрачають 37% особистого бюджету на їжу, 29% - на промислові товари і 34% - на послуги. У Чехії на їжу витрачають 27% особистого бюджету, на промислові товари - 32% і 41% - на послуги.

Для обчислення «ваги» корзинки фахівці журналу заміряли близько 350 цін в супермаркетах, ресторанах, кінотеатрах, авіакомпаніях, агентствах нерухомості, на АЗС та інших місцях. Виміри цін були проведені двічі - на початку січня і початку лютого. Розрахунки журналу показали, що індекс інфляції за продуктами для киянина, що добре заробляє в січні становив 0,08%, за промтоварами - 1,12%, за послугами - 0,3%.

Журнал планує публікувати реальний індекс інфляції регулярно - в середині кожного місяця. Поки що індекс розраховується тільки для жителів Києва, але незабаром такі ж дані публікуватимуться і про зростання цін в містах-мільйонниках.