Середня ціна авіапального в Україні не відрізняється значним чином від середньої європейської ціни. Про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН заявив заступник генерального директора Державної авіакомпанії «Дніправіа» Сергій ТКАЧЕНКО.

«Середня ціна не дуже відрізняється від цін за кордоном», - сказав він. Зокрема, за його даними, компанія «КРЕБО» на сьогодні в багато аеропортів відпускає пальне за ціною 747 дол. за тонну. Водночас, як повідомив С.ТКАЧЕНКО, в аеропорту в Стамбулі можна придбати пальне за ціною трохи нижчою - 677 дол. за тонну, але в тій же Туреччині в Бурсі пропонується пальне по 945 дол. за тонну. «Тобто, як ви бачите, розбіг ціни в іноземних аеропортах доволі великий, але ціна, за якою на сьогодні відпускається пальне в «Борисполі», - 787 дол. - це остання мені відома ціна, вона не дуже відрізняється від тієї середньої ціни, яку я вказав», - відзначив він.

При цьому С.ТКАЧЕНКО наголосив, що йому важко сказати, яку нову ціну з лютого виставили «Кребо-АвіаСервіс» і «ЛУК-АВІА Ойл», проте «вона не може суттєво відрізнятися від середньої ринкової ціни». На його думку, якщо в лютому підвищення і є, то воно закономірне і зумовлене умовами ринку. «Пально-заправні компанії не можуть сильно підвищити свою ціну, оскільки у такому разі можна купувати пальне у іншому місці, і з іншого боку, вони не можуть працювати собі на збиток. У будь-якому разі вони працюватимуть у рамках ціни, яку диктує ринок в Україні», - сказав він.

Відео дня

Як наголосив представник «Дніправіа», кризи щодо авіапального в Україні немає: «Принаймні, ті постачальники, які поставляють пальне «Дніправіа», сказали, що переробка на заводах триває, і у компанії проблеми з пальним не буде».

За даними С.ТКАЧЕНКА, на сьогодні «Дніправіа» в основному одержує пальне у «ТНК-ВР Коммерс».

Він також відзначив, що йому не відомі причини, через які компанії «Аеросвіту» і «МАУ» заявляють про проблеми і про таке значне підвищення. «У листопаді різких коливань ціни пального не було», - заявив С.ТКАЧЕНКО. Більш того, за його даними, «на сьогодні ціни на авіаційне пальне в Дніпропетровську дещо вищі, ніж ціна в «Борисполі»», зокрема, це пов`язано з нижчими обсягами закупівлі в Дніпропетровську.

«За останній час ціна на авіапальне змінилася незначно - менше 10%, про 40% не йдеться», - відзначив С.ТКАЧЕНКО.

Він також заявив, що, наскільки йому відомо, «інші компанії не відчувають себе ущемленими з цього приводу. Думаю, у них такий самий стан, як і у «Дніправіа». Як повідомив С.ТКАЧЕНКО, компанія не планує скасовувати ні регулярні, ні чартерні рейси.

Експерт висловив думку, що «коливання ціни на нафту і пальне не буде значним буквально впродовж півроку».

Як повідомляв УНІАН, наприкінці листопада 2006 р. дві компанії - ЗАТ СП "КРЕБО" і ТОВ "ЛУК-АВІА Ойл", які проводять заправку літаків в аеропорту «Бориспіль», повідомили авіакомпанії "Аеросвіт" і "Міжнародні Авіалінії України" про підвищення з кінця листопада - початку грудня цін на авіапальне на 20-25%. Авіакомпанії визнали це таким, що "суперечить тенденції зниження вартості нафти і нафтопродуктів на світовому ринку".

30 січня 2007 р. провідні авіаперевізники, які базуються в аеропорту «Бориспіль», зокрема, "Аеросвіт", "МАУ", заявили про можливе припинення польотів на всіх напрямках у лютому. Причиною своїх дій компанії називають необгрунтоване підвищення цін на пальне на 20%, а також вимоги компаній-заправників включити у вартість пального 20% ПДВ. Таким чином, за їх даними, ціни зростуть на 40%, порівняно з цінами до листопада.

Кабінет Міністрів України 31 січня на своєму засіданні доручив Міністерству палива і енергетики і Антимонопольному комітету вжити заходів для забезпечення пальним авіакомпаній.

1 лютого конфлікт з авіапальним було тимчасово врегульовано до понеділка, 5 лютого, включно. Компанії домовились про ціни на авіапальне, що відповідають рівню 2006 р. У понеділок, 5 лютого, переговори продовжаться.

Довідка УНІАН. Монополісти з поставки авіапального до ДМА «Борисполя» - ЗАТ СП "КРЕБО" і ТОВ "ЛУК-АВІА Ойл".