7 серпня відбудеться прес-конференція голови Ради підприємців при Кабінеті Міністрів, народного депутата України Ксенії Ляпіної  на тему: судова  влада зазіхає на конституційне право народних депутатів отримувати об"єктивну інформацію в державних органах України.

14 серпня 2006 року суддя Печерського районного суду м.Києва Малінін В.В. своєю ухвалою відкрив судове провадження за позовом консорціуму "ЄДАПС" щодо спростування недовстовірної інформації, захисту честі, гідності та ділової репутації.

Приводом для позову слугувало звернення народного депутата Ксенії Ляпіної в Антимонопольний комітет України з проханням забезпечити виконання норм чинного антимонопольного законодавства України і чинних нормативних актів при виробництві державних документів суворого обліку і звітності. У тому числі - ідентифікаційних.

Відео дня

Йдеться про те, що 10 грудня 2004 року (напередодні падіння режиму Кучми) між приватним консорціумом "ЄДАПС" та МВС України в особі Департаменту ресурсного забезпечення (цей підрозділ на той час очолював генерал-лейтенант Василь Грицак, нині - народний депутат № 167 за списком Партії регіонів) було укладено Контракт № 10/498 на надання послуг і створення Автоматизованої системи контролю за виготовленням бланків суворого обліку та звітності та видачею бланків документів МВС України.

Народний депутат Ксенія Ляпіна у своєму зверненні, зокрема, просила з’ясувати, чи не відбулася у процесі реалізації Контракту підміна предмету договору з грубим порушенням вимог чинного законодавства та нормативних актів, які регламентують виробництво та обіг державних документів суворого обліку й звітності? Адже сьогодні приватний консорціум "ЄДАПС" фактично виступає у ролі якщо не виробника, то посередника по виготовленню бланків посвідчень водіїв, свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів та інших ідентифікаційних та дозвільних документів, в тому числі і таких, що дають право на виготовлення і транспортування наркотиків, зброї і т. ін., у той час, як у відповідності з чинним законодавством та нормативними актами (зокрема, "Правилами виготовлення бланків цінних паперів і документів суворої звітності", затвердженими спільним наказом СБУ, МВС та Мінфіну, зареєстрованими Мін"юстом України 14.01.1994 р. № 8/217, які, до речі, ніхто не відміняв) право на виготовлення цієї продукції мають виключно державні спеціалізовані підприємства й повинні виготовляти їх за прямими замовленнями органів державної влади. Таким чином, в результаті маніпуляцій з контрактом № 10/498 до 75 відсотків коштів, які сплачують за державні документи пересічні громадяни України, потраплять не до державної скарбниці, як це робиться в цивілізованих країнах, а в приватні руки.

Ця ситуація підтверджується відповідями державних органів влади на звернення народного депутата Ксенії Ляпіної, про яке йдеться. Зокрема, Генеральна прокуратура України у своїй відповіді зазначає: "Перевіркою встановлено численні порушення Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та інших нормативних актів, які регламентують порядок виробництва та закупівлі бланків документів суоврої звітності. З метою захисту інтересів держави Генеральною прокуратурою України у Господарський суд м.Києва заявлено позов про визнання недійсним зазначеного вище Контракту № 10/498".

Довідка:

Консорціум "ЄДАПС" зареєстрований Дарницькою держадміністрацією 14 квітня 2004 року за адресою: м.Київ, вул.Леніна, 64. Засновники: Комерційний індустріальний банк (СІВ), ТОВ "СП "Голографія", ТОВ "Знак", ТОВ "Полісервіс" (засноване 18.03.2004 р. тим самим ТОВ "СП "Голографія" та однією фізичною особою), а також ВАТ "КП ОТІ". Статутний капітал не передбачено. За даними МВС України реальним власником консорціуму є Юрій Сидоренко, котрий втік від переслідування українських правоохоронців до Швейцарії, і котрий переховується нині вже від швейцарської влади десь в Арабських Еміратах.

Таким чином, прийнявши у провадження судову справу за позовом Консорціуму "ЄДАПС", суддя Малінін В.В. фактично поставив під сумнів конституційне право народних депутатів України отримувати об’єктивну інформацію, зрівнявши при цьому депутатські звернення до офіційних осіб  з розповсюдженням недостовірної інформації, вдався до дій, які явно перешкоджають виконанню народними депутатами України своїх конституційних обов’язків, передбачених Законом України "Про статус народного депутата України".

По суті, такі дії судової влади в особі судді Малініна В.В. є прецедентом заборони на отримання народними депутатами України об"єктивної інформації від державних органів виконавчої влади щодо правових порушень і корупційних дій в економічній сфері.

 

Додатки:

1. Витяг із Закону України "Про статус народного депутата України".

2. Спільний Наказ СБУ, МВС та Мінфіну, зареєстрований Мін"юстом України 14.01.1994 р. № 8/217.

3. Витяги з "Правил виготовлення бланків цінних паперів та документів суворої звітності".

4. Додаток до Контракту № 10/498 у частині виготовлення бланків державних документів суворої звітності 30-ти найменувань приватним консорціумом "ЄДАПС".