Всеукраїнська молодіжна організація «Молодь проти корупції» стверджує, що київське метро будується за завищеними будівельними нормами, наслідком чого є “суттєві обсяги зловживань” бюджетних коштів.

Як передає кореспондент УНІАН, про це сьогодні на прес-конференції в УНІАН заявив президент ВМО «Молодь проти корупції», Олександр ЛЯЛЬКА, який входить до складу комісії з питань ефективності комунального підприємства «Київський метрополітен», створеної головою Київської міської держадміністрації Леонідом ЧЕРНОВЕЦЬКИМ.

“Фактично, з огляду на існуючу документальну базу, яка є в нашої організації, ми стверджуємо, що метро, починаючи з 2004 року. будувалось за завищеними коштами, використовуючи протиправно затверджені відомчі будівельні норми”, - сказав О.ЛЯЛЬКА.

Відео дня

Ці відомчі будівельні норми (ВБН), за його інформацією, були затверджені та введені в дію наказом президента державної корпорації “Укрметротонельбуд”, який одночасно є керівником ВАТ “Київметробуд”, Володимира ПЕТРЕНКА. ВБНи передбачалось погодити з головним розпорядником бюджету, а саме - з КМДА. ”На сьогодні в нас є відповідь КМДА, яка однозначно вказує, що вказані відомчі будівельні норми КДМА не погоджувались, проте застосовувались при встановленні вартості будівельних робіт”, - повідомив О.ЛЯЛЬКА.

Він нагадав, що «Молодь проти корупції» з 10 червня проводить безстрокову акцію протесту з метою припинити існуючу практику розкрадання бюджету столиці. Міська влада, реагуючи на протестантів, погодилась включити О.ЛЯЛЬКУ – делегованого організацією - до складу спеціальної комісії, яка на той час вже вивчала ефективність діяльності КП “Київський метрополітен”.

Сьогодні на прес-конференції О.ЛЯЛЬКА оприлюднив висновки роботі комісії та відповідні довідки. Водночас жоден з цих документів не містить підписів членів комісії. О.ЛЯЛЬКА пояснив це тим, що буквально лише сьогодні висновки були для ознайомлення надані членам комісії, і вони вже почали підписувати документ. При цьому він зазначив, що вважає комісію заангажованою, оскільки до її складу ввійшли “особи, які заангажовані на ті чи інші комерційні структури, що мають інтерес в пануванні в метробудівній галузі”. “З одного боку – це представники “Київметробуду”, з іншого боку комісію представляли державні службовці, які в тій чи іншій мірі були зацікавлені зберегти монопольне становище “Київметробуду”, - сказав він.

Посилаючись на висновки комісії, О.ЛЯЛЬКА звернув увагу на те, що мова йде “не про приклад епізодичних зловживань бюджетними коштами”, а про “механізм масштабного розкрадання бюджетних коштів”. Згідно з розповсюдженим на прес-конференції звітом, службою “Київдержекспертиза” після проведених контрольних обмірювань на об’єктах будівництва метрополітену було встановлено, що “тенденція завищення обсягів виконаних та сплачених робіт зберігається протягом 7 років і загальна цифра завищень складає 151 млн. грн.”.

За словами О.ЛЯЛЬКИ, нова київська влада “достатньо спокійно ставиться до того, що існуючі протиправні будівельні норми продовжують застосовувати у розрахунках сьогоднішнього будівництва нових ліній та станцій метро” і не реагує на вимоги “Молоді проти корупції”, зокрема, припинити застування ВБНів і здійснити повний перерахунок вартості будівельних робіт за останній час.

Крім “розкрадання” бюджетних коштів, комісією, за його словами, були також виявлені ознаки “корисних інтересів”. Зокрема, мова йде про діяльність директора київської дирекції з питань будівництва КП “Київськийметрополітен” Олександра ОХОТНІКОВА, який є одночасно акціонером “Київметробуду” та ЗАТ “Метробуд”. У зв’язку з цим організація вимагає звільнити його з посади директора “Київський метрополітен”. За словами О.ЛЯЛЬКИ, звільнити також треба і начальника столичного метрополітену Миколу ШАВЛОВСЬКОГО. “Фактично, ми звертаємо увагу керівництва держави, а в першу чергу керівництва правоохоронних органів, про недопустимість будь-яких кадрових призначень на керівні посади в КП “Київський метрополітен” з числа тих осіб, які є корпоративно пов’язані і мають інтереси в існуючих метробудівельних організаціях”, - зазначив О.ЛЯЛЬКА.

Він повідомив, що міська влада погодилась з вимогою його організації про визначення виконавця будівництва метро виключно на підставі відкритих тендерів. Стосовно того, хто на його переконання, може здійснювати в столиці будівництво такого стратегічного об’єкту, як метрополітен, О.ЛЯЛЬКА сказав, що це можуть турецькі, італійські фірми, а також українські фірми, які зараз будують складні транспортні підземні переходи в Середній Азії чи виконують субпідрядні роботи в Західній Європі. Як приклад він назвав компанію ЗАО "Планетабуд”.

На прес-конференції О.ЛЯЛЬКА відмовився на прохання журналістів прокоментувати інформацію в ЗМІ, що є заангажованим і умисно “топить” “Київметробуд” та лобіює інтереси “Планетабуд”, яка нібито заплатила йому за це великі кошти. “Я відмовляюсь коментувати цю інформацію, оскільки я не отримав переконливих фактів, які це підтверджують”, - відповів він.

Як повідомляв УНІАН, 16 червня Київський міський голова Леонід ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ заявив, що комунальне підприємство «Київметробуд» не буде монополістом на ринку будівництва столичного метрополітену. Про це він сказав, коментуючи пікети біля міської мерії на підтримку КП «Київметробуд» і одночасно проти того, що будівництвом метро в Києві займається лише ця організація. Л.ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ повідомив журналістам, що виходив спілкуватися до пікетників, і серед них бачив тільки молодих людей, які жодного відношення до будівництва метро не мають і які, швидше за все, прийшли сюди за грошову винагороду «в 50 грн.». Але для того, щоб усунути проблему, через яку проходять пікети, Л.ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ найближчим часом збирається провести тендер серед підприємств, які будують метро.

7 липня заступник Київського міського голови Іван САЛІЙ у розмові з журналістами сказав, що рішення про проведення тендерів з визначення компанії, яка здійснюватиме будівництво метрополітену в столиці, зумовлене лише сьогоденням, а не через погану якість “Київметробуду”. “З 1949 р Київметробуд був монополістом і залишається в будівництві Київського метрополітену. Ми пишаємося метрополітеном, пишаємося цим колективом”, - сказав він.

І.САЛІЙ повідомив, що оскільки місто ніколи не проводило такі тендери, а метрополітен є складним об’єктом підвищеної небезпеки, спеціально утворена комісія при столичній мерії зараз займається напрацюванням відповідних умов конкурсу.

“Сьогодні 38 структур. Окремі, зареєстровані десь під кущем в селі, отримали ліцензію на право будівництва Київського метрополітену. І з точки зору нашого ліберального законодавства вони можуть перемогти. Вони можуть перемогти в ціні, а будувати не зможуть... А ми все ж таки несемо відповідальність за якість будівництва, щоб він 200 років слугував. І таким чином ми сьогодні цю тему вивчаємо”, - підкреслив І.САЛІЙ.